Arv
Robot
ik ben amanuensis/ TOA geweest voor o.a. alle exacte vakken. op gymnasium school..
dit lijkt me toch meer scheikunde? maar ok....desalnietemin maakt het niet uit. kennis is ook maar domme opslag van gegevens. het gaat er om wat je er voor leuks of nuttigs mee kan doen!
maar ik vraag me dus af of ik voortaan potmeters met Isoprophyl alcohol kan schoonmaken of daar beter die kontakt 90 voor kan gebruiken....de alcohol heb ik al in huis. gratis van mijn scheikundige moeder...
Scheikunde valt dan ook onder natuurkunde, zoals je misschien weet MarsMusica. En dat heb ik dus universitair gedaan.
Ik zie het probleem niet om schoon te maken met alcohol. Zolang er geen dingen oplossen etc, no probs. Sterker nog, je weet vrij zeker dat als de alcohol verdampt is, dat er geen residu achterblijft. Lijkt me een prettigere gedachte dan een of andere reut/spray waar je geen idee van hebt wat er in zit.

(ik heb wel eens een print gezien verdronken in contactspray, eigenaar probeerde zo slechte soldeerverbindingen te "repareren". Contactspray geleidt niet!) Bij rubber toetscontacten gebruik ik IPA op wattenstaaf en een gom, werkt perfect! Video90 in switches en pots, werkt ook erg goed. En dan inderdaad gericht werken, niet de halve synth verdrinken erin.