Contactspray

flipperkasten zijn eigenlijk veel leuker dan synths....:okdan:

:D

:mega:

Ik krijg ineens heel veel zin in te gaan flipperen.
Ik ga een flipperkast kopen en intefacen met synthmodules.
Dan heb ik het beste van twee werelden :P
@coinoperator: kan jij me helpen aan schema's van flipperkasten? - is serieus bedoeld.

grt,

Marc

ja geen probleem maar er is een megagrote database die door "ons" (lees flipperkast liefhebbers) wordt bijgehouden waar je ook zowat alles kunt vinden over flipperkasten wat je altijd al wilde weten maar niet durfde te vragen.

The Internet Pinball Database
onderaan geavanceerd zoeken is als je iets specifieks zoekt zoals een schema aanbevolen

Goed plan

Goed plan

of je komt hierheen
tot half vier iedere zaterdag gratis flipperen en er staan er VEEL

Laat ik me tweede keer zeggen.

@JB: door jouw opmerking viel mij ineens een groots plan in. Als ik er rijk van wordt zorg ik ervoor dat je bierkast voor de rest van je leven gevuld is:mega:

Ik heb eens zo'n schema bekeken van en flipperkast. Het moet niet moeilijk zijn om daar een arduino DUE aan te hangen en met wat algorithmes en MIDI out te koppelen aan wat synthdingen. Discoflipperen, Tranceflpperen, Dance, hiphop (nou nee), enz. Met stroboscopen, video en allerlei kleureijke verlichtingen.

@moderator: sorry, is off-toppic maar, zie hier een nieuwe trend ontstaan:halleluja

@coinoperator: ik ga nog contact via een PB met je opnemen.

Zo! en dan nu weer terug naar het eigenlijke topic.

Marc:mega:

Ik doe niet aan PB's en PM's en al die lastige zooi

mailen gewoon naar info@flipperwinkel.nl
bellen, mag ook, nummerweergave aan svp aangezien ik een heel handig apparaatje heb gefrƶbeld wat volautomatisch de hoorn op de haak flikkert als er geen caller ID binnenkomt...ZALUGGGGG

er zijn al talloze mensen bezig met arduino's, Proc's en dergelijke.
check ook even mijn startpagina: Pinball Pagina
En ook hier weer, het meeste is niet relevant voor de meeste lezers maar er staan ook rubrieken over zelfbouw en dergelijke bij, ik kan dat niet separaat linken.

off-topic gebeuren er meestal pas de bijzondere dingen!

Kan dit flipperkastengeneuzel naar een ander forum aub.

Ik denk dat niet iedereen het met je eens is.
welliswaar raakt het aardig OT maar aangezien het ook weer ideeƫn oplevert......

btw
in iedere flipperkast na 1981 zit een synthesiser :dubbel::dubbel:
in de kasten na 1992 zit bovendien een rompler:geslaagd:

Er zijn als ik het goed heb talloze flippers met Yamaha FM synth-on-a-chip en met PCM synth IC's (van TI dacht ik?)

Maar goed, het blijft toch een andere categorie dan eigenlijke synths. Misschien een flipperdraadje starten in het "overige" deel bovenaan het forum?

Ik gebruik eigelijk alleen maar alcohol of videospray, non residue spul. zowel in mn synths of mijn flipperkasten

contact pray maakt gewoon schade zowel in je synths als in je flipperbak

deze wil ik binnenkort eens uitproberen:

882011_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Iemand ervaring mee ?

:biertje:

Klopt helemaal.
OA de YM2151 YM3012 AY3-8910 en AY3-8912 maar er zijn er nog wel meer.

Misschien wil een van de modjes het ff splitten, dat is voor de lees en vindbaarheid wel makkelijker.

Ik gebruik eigelijk alleen maar alcohol of videospray, non residue spul. zowel in mn synths of mijn flipperkasten

contact pray maakt gewoon schade zowel in je synths als in je flipperbak

deze wil ik binnenkort eens uitproberen:

Iemand ervaring mee ?

:biertje:

haal gewoon een flesje alcohol bij de drogist en je hebt precies hetzelfde voor een fractie van de prijs.

Kontakt IPA is volgens mij inderdaad gewoon de alcohol van de apotheker maar dan met drijfgas in een spuitbus.

Ik heb alcohol en Videospray, en meer heb ik niet nodig. Dus geen "echte" contactspray. Wel Kontakt 61 smeermiddel indien nodig, maar da's iets heel anders dan contactspray.

alcohol

alcohol

haal gewoon een flesje alcohol bij de drogist en je hebt precies hetzelfde voor een fractie van de prijs.

Wel even checken of je 98% zuivere alcohol koopt. i.p.v. 70%

@coinoperator: heb je een PB gestuurd ;) naar je info e-mail weliswaar.

Mvgrt,

Marc

Heb ik ook ;) 't spuit alleen niet zo lekker.

Back