Midi keyboard werkt soms niet

acceptgiro

Thoughts become things
Beste mensjus,

Ik start cubase 5 op en heb een probleem met mijn midikeyboard dat SOMS gewoon niet werkt.Soms ook wel. Ik heb dit al jaren met verschillende midi keyboards op verschillende computers met verschillende cubase versies, maar 1 ding heeft het gemeen -> allemaal midi keyboards via USB. Ooit hoorde ik dat je dan een system 32 file een folder omhoog moest zetten. (vreemd, maar goed, dat schijnt te werkten DACHT ik)

Ik heb een Virus TI, tascam FW1884 geluidskaart en een K-on gewogentoetsenmidikeyboard (met dit woord won ik met scrabble vorige week nog) van ESI. Verder naast de Virus TI nog wat usb betreft -> Wacom intuos 3 en 2 backup schijven.

Iemand hier ervaring mee? ESI zelf krijg ik ook geen informatie uit... Het is zo dat ik de Kon niet via een midi kabel aan de praat krijg anders had ik DAT allang gedaan.

Alvast bedankt.

Je vertelt er niet bij wat er dan niet werkt.

Een van de gemeenschappelijke factoren die ik zo op het eerste gezicht zie is misschien dat je steeds dezelfde USB-kabel gebruikte.

Heb je al eens een andere USB-kabel gebruikt? Vooral de goedkope kabels willen na verloop van tijd 'intern' breken waardoor ze soms geen geen signaal meer doorgeven.

Wat dan niet werkt -> Cubase ontvangt dan geen midi input meer. Om het weer te laten werken:

-Cubase afsluiten
-Kon uit
-Kon aan
-cubase aan

Meestal werkt het dan weer.

Het heeft trouwens niets met cubase te maken maar puur met de connectie tussen de PC en een midikeyboard met USB.

Lampje van de Kon USB link, brand soms niet. Totaal geen touw aanvast te knopen.

Je vertelt er niet bij wat er dan niet werkt.

Een van de gemeenschappelijke factoren die ik zo op het eerste gezicht zie is misschien dat je steeds dezelfde USB-kabel gebruikte.

Heb je al eens een andere USB-kabel gebruikt? Vooral de goedkope kabels willen na verloop van tijd 'intern' breken waardoor ze soms geen geen signaal meer doorgeven.

Ik ken maar 1 soort USB kabel. Zijn er dan daarin ook nog enorme verschillen?

Is je midi-klavier bus-powered of gebruik je een adapter? In het eerste geval zou het kunnen zijn dat je usb net op het randje zit van wat ie kan leveren qua vermogen. Misschien dan eens met een adapter proberen als het mogelijk is?

Als je nu al een adapter gebruikt dan heb ik geen idee eigenlijk...

Ja ik heb ooit een adapter geprobeerd OM het met een midikabel aan de praat te krijgen. Nooit eigenlijk om de optie USB te versterken. Thanks..

Back