TC electronic Konnekt Series beroerde lijn ingang?

Alcje

Ouwe rot
Hey Medeforummers,

Ik zit beetje in me studio me apparatuur aan te sluiten.

Kom dacht ik, ik sluit ff me md aan.

Dus ik knal hem op de lijn ingang van me normale werkstation. Daar hangt zo'n tc konnekt 6 aan, omdat je daar makkelijk je muziek mee kan bedienen.

Maar nu valt me toch iets op.

Ik heb vroeger nummers die op md stonden, op de pc gezet. Dat is toen gedaan met een oude pentium 3 bak en de goedkoopste audigy 2 kaart.

Ik dacht ik zet hem nu even erop en dacht het zal wel een stuk beter klinken, met duurdere kabels etc.

Echter nog, het klinkt strontberoerd :z

Je mist alle warmte uit de song, het is wel stereo, maar je zou bijna denken dat het mono is :-)

Op me andere TC idem dito.

Kijk ik bedoel.. dat mag toch niet? :-). Het klinkt gewoon echt glazig en schaal.

Heb wel 3 andere kabels geprobeerd maar mag niks baten.

Heeft die Tc nou zo'n beroerde lijn ingang?

Ik ga op me andere workstation ook naar een TC met al me pre's en channelstrips, vind dit nou eigenlijk niet hoopgevend.

Iemand idee wat dit kan zijn?

Ik gebruik al ruim een jaar een studiokonnekt 48, is wel een andere versie, maar ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van zowel de line ingangen als de preamps. Dit probleem herken ik dus niet. Dit lijkt mij een software of configuratie probleem..

Hey BJB bedankt voor je snelle reactie.

Nou wat het is, normaal heb ik bijv mijn solo 610 op de lijn ingang aangesloten. Daar zet ik mijn solo op lijn, en dat ging wel redelijk goed. Maar zoals dit klinkt.. snap er echt niks van.

Alle 2 de tc's doen het. op 2 verschillende pc's ;-). Zowieso zijn de lijn ingangen van alle tc konnekts hetzelfde. De konnekt 48 heeft wel een ander verschil en dat zijn de micpre's. Die zijn van iets betere kwaliteit. Maargoed die gebruik ik dus niet.

Zou het kunnen zijn omdat ik de md aansluit via tulp? naar 2x jack?

Maak me beetje ongerust eigenlijk. Aangezien ik dus me hele chain er op aan sluit. Heb nu zoiets van Ho is ff :-)

In de software selecteer ik gewoon de input. Meer kan je niet doen lijkt me ;-)

Ik heb hier ook zo'n kleine rakker (Desktop Konnekt 6) maar ben er erg tevreden over...het zal denk ik niet aan TC liggen in elk geval.

Snap er niet veel van maar probeer eens het probleem te isoleren. Als je een gewone cd speler aansluit klinkt ie dan wel goed? Dan ligt het gewoon aan die MD opnames. etc

Succes.

Nou ben er al achter.

Heb hetzelfde geintje laatst ook gehad. Toen was de stroom uitgevallen. Toen had ik opeens een beroerd geluid in al mijn opnames.

Stond mono opeens aan. Nou dan ben je ook lang aan het zoeken ;-)

Nu stond hij op 1 of andere manier niet meer op stereo in. :-)

Deze kan dicht haha ;-)

/slaat zichzelf

Back