Heb het toch maar gedaan: Cisko Hound

Chinetti

Fortune favors the bold
Zag bij Music House de Cisko Hound aangeboden en heb ondanks de weinige info die ik kon vinden (behalve de manual en de mp3's op de site van voormalig Cisko directeur Kuijper) m'n stoute schoenen aan getrokken en een aanbetaling gedaan. Hopelijk is het ding er dinsdag...
Moest dit toch even kwijt hier, normaal laat ik me beduidend beter voorlichten over welke aankoop dan ook (zelfs over het kopen van een paar sokken doe ik toch zeker twee dagen). Ben eigenlijk een beetje nerveus, 500 euro is niet echt een kapitaal maar voor een kat in de zak toch weer wel... Dus eh... als je niks positiefs te melden hebt over de Hound, doe het dan vóór dinsdag, misschien kan ik er nog onderuit komen :)

Oh ja, weet iemand of ik ga hunkeren naar een midi controller als ik eenmaal in het bezit ben van de Cisko? Zo ja, wat is een goedkope en kleine midi controller?

In Interface No.40 staat een test-verslag(je) ..
'k Zal es kijken...

Voor de mensen die em niet kennen:
hound.jpg

The CIRKO ELECTRONICS HOUND synthesizer was a dutch rackmounted synthesizer in a 2U case with a large KURZWEIL-like display. The 8/16-voice synthesizer working with digital oscilliators (DCO's), processed by analog VCF's (24 dB/Oct. with resonance and fatness), VCA's, three ADSR-envelopes and three LFO's. HOUND was 16-part multitimbral. You could choose between a 8-voice Stereo-Mode and a 16-voice Mono-Mode. Four outputs are available. The user-interface features six pushbuttons and a endless rotary-knob. More informations are available at CIRKO ELECTRONICS

Deze info komt van www.synrise.de

Nauw Brian, de specificaties zien er goed uit :D
Zo gauw je em hebt, moet je maar effe vertellen hoe ie klinkt.
Is het de 8 of 16 voice versie?

:doei:

Helaas 8 voices, de 16 was naar reeds verkocht (aan een Fin, overigens). Als ik de handleiding goed heb gelezen, maakt dat op zich niet zo veel uit, alle specs zijn hetzelfde alleen minder stemmen, je kunt nog tusssen Stereo of Mono mode kiesen. Hoe dan ook, qua multi-trimbaliteit nog altijd geavanceerder dan m'n goeie ouwe nord 1. Ik begreep trouwens dat 'ie qua geluid 'ie een beetje op de Matrix 1000 lijkt, dus erm...

Ik heb nog wel een FM review liggen. als je een scan wilt hebben oid. dan zet ik die dit weekend wel online
PB maaar :)

Laat ik hier nauw toevallig nummer 40 hebben liggen van Interface. Over het algemeen zijn ze wel te spreken over het apparaat. De geluiden op de bijgeleverde cd klinken wel goed.

Check je mail nog effe.

Origineel geplaatst door Chinetti
Helaas 8 voices, de 16 was naar reeds verkocht (aan een Fin, overigens). Als ik de handleiding goed heb gelezen, maakt dat op zich niet zo veel uit, alle specs zijn hetzelfde alleen minder stemmen, je kunt nog tusssen Stereo of Mono mode kiesen. Hoe dan ook, qua multi-trimbaliteit nog altijd geavanceerder dan m'n goeie ouwe nord 1. Ik begreep trouwens dat 'ie qua geluid 'ie een beetje op de Matrix 1000 lijkt, dus erm...

Maar is het niet zo, dat hoe meer multibraal, hoe minder DCO's per voice?
Ik kreeg laatst inderdaad een mailtje (die nu in jouw mailbox zit) van iemand die zag dat ik een Matrix1000 zocht
en vondt dat de Hound erop leek. Nauw dat kan alleen maar goed zijn toch!!!.

ik ken het apparaat niet maar het is een apart instrument, niet gek duur en de specs zijn veelbelovend dus ik denk niet dat je er spijt van zal krijgen.
Mocht hij toch tegenvallen kan je hem denk ik zo weer verkopen met niet al-te-veel verlies (wie weet maak je er nog winst op maar meestal is music house wel scherp aan de bovenkant van de prijs) of anders ruilen bij music house voor wat anders nifties. ik denk dus wel dat je een goeie keus hebt gedaan dit curieuze apparaat te kopen.

Origineel geplaatst door sander
Maar is het niet zo, dat hoe meer multibraal, hoe minder DCO's per voice?
Ik kreeg laatst inderdaad een mailtje (die nu in jouw mailbox zit) van iemand die zag dat ik een Matrix1000 zocht
en vondt dat de Hound erop leek. Nauw dat kan alleen maar goed zijn toch!!!.

Bedankt voor je mailtje.
In de manual staat dat 'ie in mono mode 2 osc's per voice gebruikt, in de stereo mode 4 osc's per voice.
Dat 'ie als de Matrix klinkt is zéker geen schande!

Origineel geplaatst door bounce

Mocht hij toch tegenvallen kan je hem denk ik zo weer verkopen met niet al-te-veel verlies (wie weet maak je er nog winst op maar meestal is music house wel scherp aan de bovenkant van de prijs) of anders ruilen bij music house voor wat anders nifties.
Ja, dat is wat ik me ook had bedacht. Ik kan 'm altijd weer verkopen, desnoods met een beetje verlies. Maar ik hoop natuurlijk dat het niet zo ver komt. Voordeel bij Music House is nu wel dat ie nieuw in doos is en dat ik garantie heb (en natuurlijk BTW aftrekbaar, ik heb de laatste tijd weinig zwart geld ;) ), dat is bij onzekere aankopen altijd de moeite waard.

Leuk bakkie lijkt me.

24 dB ipv 12 dB wat op de Matrixen zit, alleen dat maakt het al een stuk leuker.

Heb ook al vaak aan die Cirko Hound zitten denken om hem te kopen. Heb zo'n half jaar geleden Rein Kuyper eens gecontacteerd, de website link is misschien wel handig:

"De oscillatoren zijn puur digitaal, dwz het is software die in een DSP
loopt. De VCF's (filters) zijn echter echt analoog. Het ontwerp van de
filters is geheel nieuw, met als extra een Fatness controller.

De Hound wordt soms vergeleken met Oberheim Matrix, en Marion.
Ten onrechte, want de Hound klinkt beter.

Op de site http://members.chello.nl/r.kuijper1 staan mp3 demo's.
Helaas kan ik de echt goede demo's niet op het net zetten in verband
met auteursrechten. Ik kan ze wel laten horen maar dan moet je
langskomen.

Ik heb geen software editor geschreven voor de Hound. Maar de interne
editor is prima.
Je kunt wel patches en multis opslaan dmv een librarian programma,
waarmee je ook patches en multis kunt groeperen. "

aldus Rein...

Ben echt wel eens benieuwd hoe jij hem gaat vinden. Hoeveel hebben ze er nog bij Music House trouwens
:)

Origineel geplaatst door Toon

Ben echt wel eens benieuwd hoe jij hem gaat vinden. Hoeveel hebben ze er nog bij Music House trouwens
:)

Dit was de laatste..., ze waren volgens mij bij hun aangeboden door Kuijper zelf. Ik ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden, behalve de mp3's op de Kuijper site weet ik niet hoe 'ie klinkt. De mp3's zijn een beetje corny maar sommige gaven mij toch wel de indruk dat dit ding meer (en anders) kan dan de budget bakken die ik verder in mijn studio heb staan. Het enige wat me echt deed twijfelen was de interface. Ik heb ooit een D110 gehad die de deur uit is gegaan omdat die echt te moeilijk was om te editen (drie keer saven voor één geluid en dan nog je patch niet terug vinden). Maar goed, ik ben nu wat ouder en geduldiger, dus ik heb goede hoop.

(echt geduldig ben ik eigenlijk niet, ik kan na al dit gebabbel niet wachten todat ik dat apparaat hier heb staan).

Thanx!!

Thanx!!

Laat ik hier nauw toevallig nummer 40 hebben liggen van Interface...

Scheelt MIJ weer opzoeken+typen..!!!! ;)

Laat ik hier nauw toevallig nummer 40 hebben liggen van Interface. Over het algemeen zijn ze wel te spreken over het apparaat. De geluiden op de bijgeleverde cd klinken wel goed.

Check je mail nog effe.

Sorry, ik had dit bericht over het hoofd gezien. Je mailtje is nog niet aangekomen... sternstudio@softhome.net of brian.chinetti@softhome.net

Beste Brian,

Volgens mij ben je genaaid aan het worden....
Nou ja, je krijgt in ieder geval nog alle gelegenheid er van af te zien.

Nah, ik geloof niet dat ze me aan het naaien zijn, maar ja je weet het natuurlijk nooit. Ik geloof dat ze contact hebben met de failiete 'fabriek' (was maar één man, dus echt een fabriek kun je het niet noemen). Die bouwt het ding in elkaar, aangezien de Cirko in verschillende versies leverbaar was (aantal stemmen). De 'stemmen' (om het maar simpel te houden) worden ingebouwd en klaar is m'n synth. Niks kapot dus, hij moet gewoon nog gebouwd worden. 16 stemmen waren overigens niet meer leverbaar, of ik moest gelijk het dubbele betalen (1000 euro) wat ik een beetje veel vind. Ik kan later nog wel 'upgraden', maar dat lijkt me niet nodig. Ik vraag me nu wel af wat ze voor een 2 stemmige versie zouden vragen, haha.
Aangezien de levering nogal onzeker was heb ik een kleine aanbetaling gedaan en niet het volle pond betaalt. Dus als ik dan toch genaaid word, is het maar voor een fractie van de prijs. Ik ben van goeder trouw.

Back