paia fatman werkend krijgen

dat release signaal checken, dat is gewoon spanning meten?

Dat kan in principe. Op de basis van Q11 moet een positief signaal staan tijdens de release-fase van de ADSR, en tegelijkertijd moet de collector dan richting 0V gaan. Als je wel signaal hebt op de basis maar de collector blijft +4V, dan is toch Q11 stuk (of zit hij er niet goed in). Als je geen signaal hebt op de basis zit je probleem elders.

Overigens hoef je niet te meten, want als de gate LED netjes aan en uit gaat is het release signaal in ieder geval goed. Dan moet je alleen even checken dat de collector van Q11 ook netjes richting 0V gaat tijdens de release.

WTF?!?! kom ik er na extra nakijken achter dat de vervangende transistors (schakelde niet meer) de aansluitingen andersom heeft zitten.:stupid:stupid:stupidNu doet ie het prima8)

Zo, even een plaatje, ben al bezig geweest met stemmen, maar het is toch nog wel een secuur werkje om de 2 vco's goed in fase te krijgen
PC300002.JPG

en een test video'tje

WTF?!?! kom ik er na extra nakijken achter dat de vervangende transistors (schakelde niet meer) de aansluitingen andersom heeft zitten.:stupid:stupid:stupidNu doet ie het prima8)

Klote is dat he.
Ik heb dat wel eens gehad met de 2N3904 en de 2N3904C, hebben ze bedacht dat het wel handig zou zijn als ze de pin configuratie omschoppen.

Bekijk bijlage 2N3904.pdf

en:
Bekijk bijlage 2N3904C.pdf

Beter dat ie het nu doet. Gefeliciteerd!

Back