wat vinden we van de spectrasonics plugins?

musicheaven

Ouwe rot
en met name stylus rmx?
ik las ergens dat de meeste klanken allemaal al platgecompressed zijn en bij wijze van spreke allemaal al een flanger-sound hebben. werkt die chaos-functie een beetje nuttig?

omnisphere lijkt me wel leuk.

weet niet of trilogy of trilian iets toevoegt als ik al goede akoustische samples + een hoop hardware synths (analoog fm wavetable etc) heb?

als je omnisphere wilt draaien, koop dan maar vast een heeeeeele snelle computer, want die zuigt wel behoorlijk wat cpu weg.

klank is prima, presets laden duurt lang, dus uiteindelijk om wat sounds te zoeken ben je veel tijd kwijt. ik heb hem daarom weggedaan.

trilogy is top, maar werkt niet (zonder gedoe) op een intel mac. Trillian nog niet mogen proeven...

over het algemeen erg tevreden met de sound van de plugszzzzzz

doeiers

RMX is een fijne plugin waar je opok je eigen samples in kwijt kan. Aangezien je het bedoelt gebruik niet omschrijft is het niet gemakkelijk je verder te helpen.

interesse ligt vooral bij stylus rmx
ja het gebruik, voor drums he; ik maak vele genres, van klassiek tot trance
maar naar ik las in verschillende reviews is hij vooral goed voor trance en hiphop? of klopt dat niet?

RMX is een leuke plug! En idd zeker wel goed voor trance en hiphop. Eigelijk voor alles wat niet als echte akoustische drums hoeft te klinken. Het is in feite niks meer of minder dan een 8 kanaals rexfile player waarbij je elk kanaal op allerlei manieren kan fucken zodat geen loop meer klinkt als het orgineel. Leuk om mee te stoeien. Ik gebruik RMX voor allerlei "geluidspatroontjes" door m'n muziek heen, maar nooit als main drum sampler.

lijkt me wel belangrijk; waarom niet?

Omdat ik daar betere opties voor heb. ;)
Ik gebruik in mijn muziek vooral (samples van) akoustische drumkits (= velocity layers + overhead en room samples etc...) en daarvoor gebruik ik BFD2, Battery, of multitrack loops van sample cd's.

Laatst gewijzigd:
Rmx is goed,..
Maar ik heb vooral trilogy flink uitgewoond,.. Echt perfecte acoustiche baspartij,. met een beetje werk,. niet van echt te onderscheiden.
Zodanig dat een geoefende afgestudeerde sessiebassist me kwam vragen wie die fretloze bas had ingespeeld.

als je omnisphere wilt draaien, koop dan maar vast een heeeeeele snelle computer, want die zuigt wel behoorlijk wat cpu weg.

klank is prima, presets laden duurt lang, dus uiteindelijk om wat sounds te zoeken ben je veel tijd kwijt. ik heb hem daarom weggedaan.

Hmmmm ik weet niet wat voor pc jij hebt? Maar ik heb een intel q4 9450 met 4 gig, zeker niet een van de snelste. En hier werkt omnisphere als een tierelier... laden van een preset duurt niet langer dan 2 a 3 seconden...

Trouwens het mooiste van de RMX vind ik de effects. Die klinken supergoed en ik zou deze zoooooo graag als standalone willen gebruiken. Hopelijk brengen ze zo iets nog een keer als vst uit....

Ik denk dat je Stylus RMX met niets anders kunt vergelijken :-)
Heb er ooit mee gewerkt toen ik met ne maat was die deze had,plus expansies.
Je hebt vlug goede resultaten,maar kan dan nog eens zo met de klank fucken tot
het experimenteel wordt,heel boeiend :-)
Dan is er nog de fijne integratie met Omnisphere,waarschijnlijk ook Trilian.
Super pakket denk ik,zelf werk ik er wel niet bij,omdat ik graag zelf een library opbouw van eigen klanken ;-)

stylus rmx is een must have vind ik.

als je hem koopt, koop hem dan wel met alle expansion packs erbij (is nu een standaard aanbieding bij de meeste winkels). Op die manier heb je vele soundmogelijkheden en drumsets, van akoestisch tot electronisch tot percussie.

veel mensen zien RMX alleen als een loopjes player, maar dat is maar een klein onderdeel.
Je kunt RMX ook als gewone drumvsti gebruiken, daarnaast kun je loops volledig verbouwen, zoals bijvoorbeeld:

- op de snare in een loop een reverb zetten
- de snare uit een loop weghalen
- de snare uit een loop vervangen door een andere snare uit een andere loop
- alleen de percussie uit een loop gebruiken
- wil je van een loop alleen de kick en snare gebruiken, en de hihats uit een andere loop toevoegen waarop je lfo filters met delays laat lopen. (geen enkel probleem voor RMX)
- wil je op zo'n interactieve zelf gebouwde loop randomizing toepassen en dat als midi spoor in je sequencer hebben, dan is dat ook heel simpel.
- wil je op een bestaande loop waarin percussie zit, de percussie randomizen in de bestaande loop, dan kan RMX dat ook. De rest van de loop blijft dan megastrak lopen, de percussie wordt randomized / humanized afhankelijk van je instellingen aangepast. (kun je ook weer naar midi exporteren)
- wil je de kick of high-hats of wat dan ook uit een loop naar een apart audio spoor routen, dan kun je die isoleren en naar een aparte output sturen in je sequencer.
- wil je een loop als drumkit voor glitching geschikt maken, dan kun je dit heel eenvoudig doen door deze als drumkit via een glitch insert aan te sturen.

Dit zijn maar een paar simpele voorbeeldjes waarmee je kan beginnen, de diepgang van mogelijkheden is nog veel groter dan hierboven beschreven, of te wel, eigenlijk kan zowat alles wel in RMX wat je kan bedenken met loops.

Omnisphere is ook geweldig (wel de updates downloaden van de registered user area), maar is inderdaad erg cpu intensief).

Ben het helemaal eens met Quifster, Stylus RMX is meer dan alleen een drumloop player. Ik vind de sounds van met name de expansionpacks erg gaaf, zitten veel bruikbare beats tussen, en met de chaosfunctie kun je ze een eigen draai geven (of gewoon zelf met de beatslices aanpassen).

Ik gebruik StylusRMX ook en ben er erg over te spreken. Vaak bounce ik de sounds toch weer naar WAV, omdat ik in Pro Tools werk en dan makkelijker met andere compressors etc kan werken. (Maar das mijn persoonlijke workflow). Ik vind de geluiden erg goed en de interface ook erg lekker. Echt elke cent waard.

Trilogy heb ik verkocht. Hoewel het echt hele dikke basses bevat, kon ik dat vrij eenvoudig uit mijn andere Plugs halen.

Omnisphere heb ik ook geprobeerd. Ik heb een snelle computer (I7 920) en ik merkte dat dit veruit de zwaarste plug was. Op mijn systeem liep dat ding probleemloos trouwens, maar met een singlecore PC ga je dat niet redden. Sounds zijn goed, alleen voor mij persoonlijk zit er gewoon te veel in wat ik nooit gebruik. Dus exit.

Ik wacht op Trillian, ben heel benieuwd... Maar StylusRMX is in mijn workflow echt een musthave. (Hoewel ik toch ook voor sommige dingen Battery3 prefereer.....)

Ben het helemaal eens met Quifster, Stylus RMX is meer dan alleen een drumloop player.

De kitmode buiten beschouwing gelaten, wat is rmx meer dan alleen een (drum)loop player volgens jullie?
Zoals ik al zei; een 8 kanaals rexfile player met geweldige mogelijkheden en ditto library. Maar uiteindelijk blijf je toch met loopjes aan de gang en juist dat maakt het dat het niet altijd die volwaardige drum Vsti is. Voor mij althans.

Volgens mij is een pakket dat meer gebaseerd is op one shot samples zoals battery of Guru een ideale combinatie met RMX.

Er zit ook een hele grote one shot sample library bij... In het sound menu?. 8 Midi kanalen in RMX sturen, kun je gewoon conventionele drumtracks neerleggen...

zo snel ff de file in naar eindhoven en trillian ophalen en Ron i4 ff pesten

ik hoop morgen een report tegeven

Ik ben echt heel benieuwd naar trillian... moet weer een superprodukt worden na het zien van de demo's...

Back