Hoe kom je aan deze klankkwaliteit?

datafeist

Ingeburgerd
Hoe verkrijg je tracks met deze kwaliteit? Met compressors...of met andere apparatuur...
...de kick klinkt open, bij mij blijven ze zeer kil...ook de ritmesectie is zo goed...

Door het zelf niet plat te meppen met een ziljoen plugins maar het over te laten aan iemand die voor z'n beroep mastert. You can't polish a turd, however, zoals men dat zo netjes zegt.

Dan zou ik toch wel eens willen horen hoe die mannen (bvb vitalic) het laten klinken voor ze het laten masteren...Ze werken ook met een gewone daw (denk ik :))

19 november kan je het ook live zien @ Melkweg in Amsterdamn...
En voor de mastering zal er ook al een errrrrrrg goede mix staan maar ben het wel eens met dat goede mastering zoveel kan doen voor een goede track en mix.

Als er iets te plat gecompressed is, dan is het vitalic wel.

Klinkt inderdaad gewoon erg hard gecompressed/gelimit, en in mijn oren eigenlijk ook niet veel anders dan de meeste "professionele" dance releases.

ik ook niet

eigenlijk was la rock gewoon cool genoeg voor 1 hele carriere 8o)

dynamiek is hier ver te zoeken, maar probeer eens een sidechain compressor op je baspartij (inputsignaal wordt dan van de bassdrum). Met een beetje EQ kom je ook al een heel eind.

succes

heb vandaag mn tr626 aan een compressor gehangen, niet alle outputs maar enkel de bassdrum output. de rest van de geluiden uit de tr626 in losse kanalen op een analoge mitec tafel afmixen en klonk vrij aardig. maar zit er wel een beetje mee dat ik die compressor heel extreem afstel om hem echt punch te geven. misschien is dat mn on-ge-oefende oor als het om compressie gaat maar op deze manier hou ik wel dynamiek en klinkt de bassdrum erg lekker (-hard) in de mix. Met een distortion met eq erin heb ik het nog wat bijgeschaafd en dan wel zonder dat ie tekno- of gabber-hard werd... meer elektro soort van kick.

ben erg benieuwd wat voor andere de manier is om een kick wat meer kick te laten zijn. dus misschien een mooie reden om deze thread daar aan te wijden.

hhm heb net die track van vitalic even opgezocht en ja dat is wat supasaw al zei: side-chainen! VEEL sidechainen... krijg je hetzelfde effect mee als dat nummer van benny benassi:

het pomp wel waardoor het een goed nummer is voor een dansvloer maar persoonlijk vind ik het resultaat maar matig. het is wel een techniek die handig is om onder de knie te hebben als je voor een dansvloer wilt produceren.

goed ik edit even: waarom vind ik het resultaat mager? omdat ik meer van losse lagen hou in een mix, bij sidechainen vloeien de bassline en de bassdrum in elkaar over. is dus een heel subjectieve persoonlijke mening. als ik een vitalic (of benny benassi) naast een autechre hoor vind ik dat veel spannender. De muziek krijgt veel meer lagen zonder sidechainen naar mijn idee:

Laatst gewijzigd:
nou vraag ik me trouwens af of sommige effecten van autechre niet ook door sidechainen komt maar dan door ipv een kick met bassline een kick met ruis en snares te chainen. misschien... ik weet t niet. zou t zeker wel willen weten... dus iemand?????

De kick in de plaat van Autechre hierboven is duidelijk sidechained met de noise.
De noise klinkt een beetje als iets wat je uit de Massive zou halen wanneer je bijv gain en cutoff in die performer mikt.

Hmm.... inspirirend. Ik ga het gewoon proberen! :)

Oke, oke! Het lijkt er niet eens bijna op :(

Maar ik heb het iig geprobeerd :)

Attachments

• Glitch01.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 105
Door het zelf niet plat te meppen met een ziljoen plugins maar het over te laten aan iemand die voor z'n beroep mastert. You can't polish a turd, however, zoals men dat zo netjes zegt.

Dit is bij Mythbusters onderzocht... Het kan wel!

Je kan een drol laten glanzen...:)

Dit is bij Mythbusters onderzocht... Het kan wel!

Je kan een drol laten glanzen...:)

Klopt. Maar het process is zodanig dat je er heeeel veel tijd mee kwijt bent. Vanuit een parel werken gaat veel sneller ;)

Een parel is een parel,
opgepoetste stront blijft stront....

hhm heb net die track van vitalic even opgezocht en ja dat is wat supasaw al zei: side-chainen! VEEL sidechainen... krijg je hetzelfde effect mee als dat nummer van benny benassi: YouTube- Benny Benassi - Satisfaction

het pomp wel waardoor het een goed nummer is voor een dansvloer maar persoonlijk vind ik het resultaat maar matig. het is wel een techniek die handig is om onder de knie te hebben als je voor een dansvloer wilt produceren.

goed ik edit even: waarom vind ik het resultaat mager? omdat ik meer van losse lagen hou in een mix, bij sidechainen vloeien de bassline en de bassdrum in elkaar over. is dus een heel subjectieve persoonlijke mening. als ik een vitalic (of benny benassi) naast een autechre hoor vind ik dat veel spannender. De muziek krijgt veel meer lagen zonder sidechainen naar mijn idee: YouTube- Autechre - Dropp

Benny Benassi en Autechre, dat is natuurlijk ook geen vergelijking ;)

nou vraag ik me trouwens af of sommige effecten van autechre niet ook door sidechainen komt maar dan door ipv een kick met bassline een kick met ruis en snares te chainen. misschien... ik weet t niet. zou t zeker wel willen weten... dus iemand?????

Zijn gewoon achteruit gedraaide geluiden. Luister maar naar de attack.

Back