Roland VR-760

sni66274

Ingeburgerd
Ik heb onlangs een VR-760 aangeschaft en ben uitermate tevreden over de geluiden. Ik heb een paar gebruikers vragen, wellicht iemand die er 1 heeft en mij ermee kan helpen?

1) Kan ik de geluiden extern via midi aansturen zonder dat ik ze met het eigen toetsenbord hoor? Als ik nu via midi een synth geluid aanstuur en ik had alleen orgel aanstaan dan wordt het geluid toegevoegd. Maar ik zou op het standaard klavier alleen orgel willen horen. Moet ik hiervoor local off zetten o.i.d?
2) Kun je bij een split ook transponeren?

Wellicht kunnen we wat meer gebruikers ervaringen uitwisselen.......

Hallo Sni,

Ik heb er ook 1, gebruik 'm meestal live. De keren dat ik 'm aan de sequencer had hangen ben ik jouw probleem niet tegengekomen. Ik heb wel vaker een synth en een orgelsound tegelijk gebruikt, zonder dat ik ze door elkaar achter de toetsen had zitten. Ik laat op dit moment een nieuwe studio bouwen en mijn gear is noodgedwongen even opgeslagen, dus ik kan het even niet uitproberen, maar zo uit mijn hoofd zit het in het aan/uit zetten van een soundengine. Local off zetten werkt in ieder geval alleen maar als je via de sequencer speelt...

De transpose functies gebruik ik nooit, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat niet werkt in de split mode.

succes BJ

Als die machine multitimbraal is ken je toch gewoon parts uitzetten zekers?
Local off betekend dat midi niet naar de soundengine wordt geroute, maar alleen naar je outs.

Mijn eerste vragen zijn beantwoord maar nu de volgende: hoe kan ik via een extern pedaal (maar niet via midi) de presets verhogen of verlagen? Ik lees in de handleiding dat het wel kan, maar dan alleen omhoog of alleen omlaag. Het lukt me wel via midi maar ik wil eigenlijk terug naar een simpele setup met een los pedaal. iemand ervaring hiermee?

Jack Snijders

Back