leuke vocoder gevonden ;)

haha lol, ben benieuwd naar de sound :P

als je een weerstandje vervangt door een potmeter kun je de frequentie realtime tweaken! denk eigenlijk niet dat ik m in een andere behuizing moet gaan steken. maar een mooi hammond doosje met potmeters en switch is ook wel mooi. en ben nu bezig om er een line-input op te maken.

Waar heb je 'm gevonden? :)

Ik was net aan het denken dat ik eigenlijk een cheap-ass vocodertje wel leuk zou vinden... Ik kan alleen geen ene bips :kont: verstaan van wat je zegt...

Waar koop je dat en voor hoeveel? Iemand anders een idee voor een tjiepass vocoder?

nu ik zie dat ik ze ook online kan bestellen voor niet al te veel denk ik toch dat ik een paar laat komen en er serieuze hammond case-jes omheen bouw. een bitcrusher maken is al bijna duurder en is lastig te voorzien van een standaard 9V voeding.

ik hou hier wel op de hoogte hoe hij klinkt als ik er een potmeter op heb geschroefd en er beats of een synthlijntje doorheen haal.

tja het ligt eraan waar je het voor gebruikt natuurlijk. ik gebruik nog vrij veel chinese toys naast studio apparatuur. je moet dan denken aan bijv. een gecircuitbended sk1 dat door een bijna dicht filter met lfo gaat. dit geeft naast een synth als de dx200 een prachtige basis voor soundscapes.

deze "vo-doder" is zo mooi omdat ie een input heeft waarmee dus alles gecrushed kan worden. en zeker omdat ie met potmeters te tweaken is is dat imo wel erg interessant. neem bijvoorbeeld een warme synthlijn met daaronder gecrushte beats. ik zie dat wel zitten en volgens mij hoef je daar niet echt op uitgekeken te raken.

ik zie echt wel in dat circuitbenden een keer minder interessant word aangezien de meeste bends niet meer dan glitches opleveren en dan kun je met twee chinese crappy toys al wel uit de voeten. maar je moet t denk ik niet als basis gebruiken maar als toevoeging die de muziek net wat spannender kan maken.

Back