Welke mixer puur voor oversturing?

The Unholy

Hard lid
Ik ben na een verhuizing mijn studio opnieuw aan het inrichten en heb wat advies nodig voor de aanschaf van een analoge mixer, die ik alleen voor oversturing wil gaan gebruiken.

Mijn externe apparatuur is via een Motu 24 I/O aangesloten op mijn pc, waar al het afmixwerk binnen Cubase 4 gebeurt. Ik maak vooral hardcore en wil een (2e hands) analoge mixer gaan aanschaffen, om als external effect te gebruiken, t.b.v. de oversturing van o.a. mijn TR-909.

Het moet bij voorkeur een 16 kanaals mixer zijn die in een 19" rack past, iig niet groter dan dat. Daarnaast moet hij zoveel mogelijk direct outs hebben. Ik heb momenteel de Mackie 1604 en de Behringer MX2642 op het oog. Van beide weet ik dat de oversturing mij bevalt, alleen hebben ze beide maar 8 direct outs, van de 16 beschikbare kanalen.

Weet iemand of er mixers zijn die beter geschikt zijn voor wat ik ermee wil doen?

:okdan:

D&R mixer met floating subs.

- Klinkt goed
- Distort lekker
- Muzikale / filter-achtige EQ
- Eindeloos en flexibel doorlussen met floating subs
- Individuele outs

Voor de oversturing van jouw tr909 zou ik toch kiezen voor Mackie. De tafel die je op het oog hebt heeft 8 direct outs en eventueel nog wat subgroepen die je ook kunt gebruiken om door te lussen, want dat is wat je wilt doen met je kick. Ik heb een soundcraft gehad en nu een mackie 24.8vlz pro. Geloof me de mackie klinkt tien keer meer "hardcore" dan de soundcraft. Ik zeg het maar even zo omdat dit de muziek is die je maakt.

Voor het oversturen van kicks moet je gewoon Mackie hebben punt

....maar dat is mijn mening natuurlijk.haha D&R hier geen ervaring mee.

Dateq discomixer :halleluja

Mocht je geinteresseerd zijn: Ik heb nog een Mackie 24-8 staan.. Ik werk zelf momenteel met een Mackie 32-8 voor oversturing e.d. Werkt ideaal, en is qua klank voor oversturing top, en enorm veel mogelijkheden d.m.v. doorlussen via de direct outs etc..

Ik stond een keer bij een muziekwinkel de oversturingskwaliteiten van een mixer te checken...werd er bijna uitgegooid want "heee lul daar gaat ie van stuk"

Mocht je geinteresseerd zijn: Ik heb nog een Mackie 24-8 staan.. Ik werk zelf momenteel met een Mackie 32-8 voor oversturing e.d. Werkt ideaal, en is qua klank voor oversturing top, en enorm veel mogelijkheden d.m.v. doorlussen via de direct outs etc..

Kijk meteen inkoppen die hap...

Bedankt voor de reacties. Een Mackie dus. Ik weet hoe deze overstuurt, heb zelf een tijdje met een 32-8 gewerkt en het klinkt inderdaad geweldig. Soundcraft heb ik ook gehad en oversturing is wat minder ja. D&R klinkt ook interessant, maar ik kan er geen vinden in het formaat dat ik zoek.

@ Frenkel: Helaas heb ik geen ruimte meer voor een mixer groter dan 19".

Ja losse broodjes .. dat is wel een goed idee idd.
Ik doe dat zelf regelmatig.
Scheelt een hoop ruimte. En je hebt de mogelijkheid verschillende klankkleuren te nemen.
Is leuk varieren...

Ik hoop dat ik niet zo dom overkom als ik denk, wanneer ik vraag: wat zijn (losse)broodjes?

Een "Broodje" is de term die gebruikt wordt voor een losse module in een mixer.
Kleine mixers hebben geen broodjes omdat alles uit 1 geheel bestaat.
Maar sommige mixers zijn opgebouwd uit lossen modules zoals: een preamp, een EQ, een FX send blok, of een complete channelstrip. Zo'n losse module wordt een broodje genoemd.

Ik ga van het weekend overigens een goedkope Behringer mixer ophalen, om even te testen of wat ik ermee wil uberhaubt wel mogelijk is.

*schopje omhoog*

Ik ben ook op zoek naar een mixer die ik puur ga gebruiken voor oversturing. Liefst niet te duur (ben en blijf voorlopig een arme student ;) ), en een sweepable eq is toch wel een van de hoofdeisen. Ook wil ik niet te moeilijk doen met het doorrouten van kanalen. Als iemand er een aan te raden heeft, graag!

heb onlangs voor 10,- een oude d&r gekocht voor dit doel. is klein, lelijk maar semi modulair opgebouwd, misschien ga ik er een aantal losse platen uittrekken om er een dedicated oversturingsbak van te maken... ach laat ik dat ook maar niet doen en gewoon die lelijkheid van een d&r uit de vorige eeuw, die door 5 gebruikers voor mij al is misbruikt en bekrast in zn waarde laten.
blijkt maar dat je met enig zoekwerk op de bekende tweedehandssites best wat kan vinden en dan ook nog eens voor een hoop minder geld dan een overdrivepedaal!!!

Back