Custom High end studio computers

Nyquist

Lurker
Waar kan ik terecht voor info en aankoop van een custom studio en live performance PC? Ergens belgie of nederland, ik heb zitten rond bellen maar geen een persoon die me kan helpen.. zeer frustrerend. Altijd: "Wat? Sorry dat ken ik niet, Ik kan je wel doorverbinden met een computer winkel.." Zo hing ik aan de lijn met de Dell farbiek zonder dat ik het wist..
Ik zoek dus een winkel of groothandel waar ik specificaties kan geven of waar ze me kunnen helpen. Niet waar ik meer vragen krijg over wat dat allemaal bedoeld!

Wel eens aan een mac gedacht?

Ik heb een macbook :) en voor ik zou opteren voor een G5 wil ik informeren bij mensen die ervaring hebben in high end studio's en live performance situaties en setups.
Voor Audio productie is hij niet rap genoeg ( de macbook), Ik zoek een plaats waar ik info kan krijgen over al de verschillende opties en setups.
PCI audio kaarten, High end audio interface's die aansluiten op een PCI slot etc

een mac is de beste oplossing, hoewel ik de laatste tijd in een studio ( niet van mij dus), wel steeds vaker windows achtig gedrag tegenkom op de G5 met nieuwe harrdware en software.

( hardware, dualcore, 10 gig ram , TC 8 kanaals kaart en een TC trukendoos die de plugins zou moeten overnemen)
soms een latency van een seconde.

of gewoon hangen.

maar al met al, werkt het wel lekker, en redelijk probleemloos.
:koffie:

Ik ga waarschijnlijk opteren voor een Windows machine met quad core 3Ghz en 2X SSD hard drives in RAID in plaats van een G5 mac.
Ik heb een Profire 2626 als audio interface.

Sorry maar als je een quad core van i4 nieuw kunt betalen kun je dan ook geen 8 core mac op de kop tikken ?

Ik zou daar voor gaan...

Ja, uiteindelijk heb ik dan toch besloten om voor een Mac pro te opteren.
Maar ik denk dat ik best even wacht met de aankoop tot wanneer de nieuwe wordt aangekondigd.

Ik zou een eye4 (i4) core i7 nemen, veel power voor 50% van een mac pro prijs en volgens interface magaz. zelfs nog sneller ook (als ik me niet vergis)

zeker als je met cubase wil gaan werken, want dat draait op een mac zeer matig (heb zelf een macbook pro)

maar goed, suc6 met de keuze

Back