Miniak: Nieuwe akai synth?

Imipolex

switchboard operator

Attachments

• MINIAK.jpg
    MINIAK.jpg
    19 KB · Bekeken: 95
Yep idd, dezelfde specs en de sound is ook de same. Alleen het bijgeleverde microfoontje is nieuw.

Vindt het wel een jammere zet. Natuurlijk is de Ion/Micron heel lekker, maar om nou anno 2009 gewoon weer hetzelfde in een nieuw jasje uit te brengen komt op mij wat lui over...

Erg stil op het forum (behalve op de verkoopafdeling) rond de Miniak.
Nog maar 419 euro bij de Thomann. Weinig of niets te vinden op Youtube.
Wat mij leuk lijkt aan het ding: gekke kleine maffe drumgeluidjes/ sequences, vocoder en geluidsingang.
Kun je de audio in door de vocoder halen? Iedere denkbare bron erin en gaan met die banaan?
Kortom: is het wat? Het knullige uiterlijk buiten beschouwing latende?

Na 6 minuten begint het betere werk: schitterend.

Hoi Rianne, kleine tip: onderhuids is de MiniAK exact gelijk aan de Alesis Micron, dus alle info die je daarover vindt heeft ook betrekking op de Akai.

Overigens kun je alles wat je erin propt door je vocoder heenjagen idd.

Even een inkoppertje: zelfs mijn Electribe? ;-)
Met de setup die ik nu heb lijkt het mij wel wat; nog even tuben op die Micron dan....

misschien is het niet zo populair omdat er de laatste tijd best veel kleine synths op de markt zijn gekomen?

Haha, jij denkt als hij het niet doet doe ik het wel? Maar ja, ook je Electribe kun je erin stoppen. Zelfs Bradley's Casio, 6trak's KUTnummers en Raphie's kaashouse.

Micron is even duur maar heeft geen microfoon, 3 mod. wheels en ziet er nog knulliger uit.
De site van Akai is echt heel sober of knullig trouwens en richten zich meer op de verkoop van home cinema setjes denk ik.

Nee de micron heeft idd alleen een pitch bend wheel. De andere 2 mod wheels zijn sliders op de micron. Dat, gecombineerd met dat teringmenu heeft mij uiteindelijk doen besluiten hem weg te doen. Soms mis ik zijn sound wel...

Hier nog een editor voor het bakkie
http://www.hypersynth.com/

Main Features:
- Support automation for all Miniak parameters (synth-engine)
- Request patch from Miniak memory
- Load sysex file into the editor
- Send sysex (on the fly) to Miniak
- Remotely changing banks and programs
- True freq readout for filters and LFO/S&H
- Easily tweakable interactive tracking generator and mod matrix
- Run as standalone or VST plugin

Minimum System Requirements:
Processor: Pentium III/AMD with SSE or SSE2 support
Processor speed: 1200 MHz
RAM : 256 MB RAM
Operating system: Windows (2000, XP, Vista 32 & 64, Seven 32 & 64)

Bah geen OSX support!

Attachments

• miniak-editor_01L.jpg
    miniak-editor_01L.jpg
    233,3 KB · Bekeken: 82
  • miniak-editor_02L.jpg
    miniak-editor_02L.jpg
    226,5 KB · Bekeken: 78
  • miniak-editor_03L.jpg
    miniak-editor_03L.jpg
    148,5 KB · Bekeken: 77
Ik heb er net een besteld bij I4-Muzique in eindhoven voor maar € 419.-- (ik kreeg hem ook voor de TH prijs)
voor die prijs wilde ik hem wel eens proberen, ik had hem daar al eens getest in de winkel en vond het toen wel een vette synth. Vooral die vocoder was wel erg leuk toen.

waarom hij nu zo goedkoop is weet ik niet maar tis wel lekker:-)
heb net de vakantie centjes binnen dus het kon weer.

Laatst gewijzigd:
Kijk is scheel of zie ik m nie ??

nu met die corting code krijg ik nog 4% xtra !! (via twitter binnen )

tip: vak2010

Inmiddels heb ik er een gekocht bij Thomann voor 289 euro.
Wel degelijk een waanzinnig mooi ding. De fabriekspresets zijn heel slecht maar na een paar dagen stoeien met dat teringmenu klinkt ie nu als een MiniMoog, Synton Syrinx (klank lijkt er echt op) of Pro-One.
Ik denk er zelfs over om nog een tweede te kopen. Die synthetische drumklanken zijn ook fantastico grandioso.

Inmiddels heb ik er een gekocht bij Thomann voor 289 euro.
Wel degelijk een waanzinnig mooi ding. De fabriekspresets zijn heel slecht maar na een paar dagen stoeien met dat teringmenu klinkt ie nu als een MiniMoog, Synton Syrinx (klank lijkt er echt op) of Pro-One.
Ik denk er zelfs over om nog een tweede te kopen. Die synthetische drumklanken zijn ook fantastico grandioso.

leuk niet veel geld
dus
een va tje kost meestal wel wat

AKAI Miniak Virtuele Analoge Synthesizer

Akai was in de jaren 80 al top in het bouwen van synthesizers, de AX80, AX 60 waren daar het bewijs van en natuurlijk zijn de akai Samplers een legende op zich zelf. Nu is er dan een nieuwe loot aan de Akai Synthesizer boom. De AKAI Miniak Virtuele Analoge Synthesizer, gebaseerd op de Alesis Ion maar dan in een klein 3 octaafs formaat maar met een handige microfoon zodat je direct met de prachtige vocoder aan de slag kan.

Daarnaast heeft de AKAI Miniak Virtuele Analoge Synthesizer een powerful laag, de Ion wordt dooe vele al als de beste VA gezien, nou deze doet daar niet voor onder. Vette bassen, dikke leads, prachtige pads en snerpende sequencersounds maken dit voor alle musicscenes een perfecte aanvulling.

Een echt duiveltje in een doosje deze AKAI Miniak Virtuele Analoge Synthesizer

Specificaties:
- synthesizer met 37 semi-gewogen toetsen
- tot acht multi-trimbal voices, elk met drie oscillators
- over de 600 presetsounds
- krachtige DSP geluidsgeneratie voor creëren eigen sounds
- twee multi-mode filters
- 40-bands vocoder
- drie envelope generators
- twee LFO's
- dynamische sequencers, arpeggiator en drum machine/ritmesequencer
- stereo effecten inclusief reverbs en delays
- 24-bit 1/4" gebalanceerde in- en uitgangen

Wilt u meer informatie over de AKAI Miniak Virtuele Analoge Synthesizer bel of mail ons

by i4 kostie dus ...439.- ???

Back