Studio geluidsdicht maar wel frisse lucht?

broscy

Stamgast
Hey,

Ik heb samen met een maat een studio laten bouwen in een inpandige kelderbox. Nu hebben we een airco-unit staan omdat het best warm kan worden binnen, maar door de afvoer gaten naar buiten komt best wel veel geluid. Om de buren geen overlast te bezorgen moet er dus eigenlijk geen open gaten naar buiten zijn maar wel aan/afvoer van frisse lucht.

Heeft iemand ideeen.?

Thanx

Zet voor de uitgang van de aan/afvoer een doos met isolatie beklede panelen in zigzag-vorm. Lucht gaat er zo nog wel uit, maar het geluid wordt gedempt, omdat het er niet direct uitkan en elke keer dat 't ergens tegenaan komt gedempt worden.

Kijk anders maar eens hoe http://forum.studiotips.com/viewtopic.php?f=1&t=107&start=200 het heeft opgeknapt, vanaf deze pagina's beginnen de foto's maar je zult even wat verder door moeten bladeren voor te zien wat 'ie met de airco heeft gedaan.

Ik heb hier zelf weinig ervaring mee, maar als het om zon airco unit gaat die via een slang naar buiten zn warmte kwijtraakt, zou ik zelf proberen een stevige mdf kist tegen het gat in de muur ter bevestigen die op de invoer (slang van airco) en de afvoer (gat in muur) na helemaal luchtdicht is, hier zou ik dan schotten in plaatsen waardoor de lucht een lannger traject af moet leggen, en tot slot nog wat absorberend materiaal in de box plaatsen, maar zoals ik al zei heb ik hier nog geen ervaring mee, het is maar een idee.

Ook nog even opletten bij materiaalkeuze dat een airco vocht uit de lucht haalt en die afvoert.

Ok dat zijn wel punten waar ik iets aan heb.. Thanx voor alle reacties!!
Maar stel nou dat ik de airco eruit zou gooien ( de airco is trouwens zon verrijdbare unit ) Hoe krijg ik dan frisse lucht binnen zonder dat t geluid naar buiten kan.?

Mooie fotos trouwens... onze studio is een stuk simpeler in elkaar gezet haha...

Grtz