Openlabs (n)eKo

Pim

Synthgod
Dít vind ik geniaal. Het is een Windows XP/Linux synthedrumsamplegroovecomputer... en natuurlijk HD-recorder! (en games machine!)

Schat, ik moet nu toch echt een nieuwe pc hoor>:| :D
P1010017.jpg

Zie ook www.openlabs.com

Mooie apparaten, maar ik vindt de prijs belachelijk!
Dan maar wat losse apparaatjes...

hp

Ik vind hem lelijk!!!

Ik vind hem lelijk!!!

Ik vind hem lelijk!!! en Haha de ander Grote Synth namen hebben geen qwerty toetsenboard nodig om Vet te Klinken !! Zit wat in he?? Pentium of Celeron misschien?

Re: Ik vind hem lelijk!!!

Re: Ik vind hem lelijk!!!

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Ik vind hem lelijk!!! en Haha de ander Grote Synth namen hebben geen qwerty toetsenboard nodig om Vet te Klinken !! Zit wat in he?? Pentium of Celeron misschien?
\

nee, daat zit helemaal niks in..tis gewoon grote onzin wat je uit zit te kramen. dit is een workstation waar ook synth's en nog diversen andere dingen in zitten..en als workstation is het misshien voor sommige juist wel handig om een qwerty toetsenbord te hebben, zeker omdat het eigenlijk een pc is.

ik zelf vind t ook niks, kheb liever een normale pc, maar voor iemand die live speel, en dit voorheen met een laptop en diverse rand apparatuur deed zou dit misschien wel een goed ding kunnen zijn. je heb de laptop met keyboard, controllers en diverse synth en sample mogelijkheden en dan kan je ook nog je andere zooi erop aansluiten.

Haha de ander Grote Synth namen hebben geen qwerty toetsenboard nodig om Vet te Klinken !! Zit wat in he??

Hmm riekt naar de alom bekende appels en peren.

heej

ik lees daar dat je er dus IBM PC compatible operating systems op kan installeren en dat het apparaat ook ms compatible hardware gebruikt ...

Zouden we Reason op dit bakje kunnen laten draaien en er alsnog een complete hardware studio aan overhouden :)
(is maar een hersenspinsel opgewekt door mijn uitermate saaie einde van de week op mijn werk)

:stupid 8) :D :o: :( 8o) >:| =) 8> :r :z :luv: :halleluja :gaap: :duivels: :bekdicht: :biertje: :dj: :koffie: :geslaagd:

Re: eKo

Re: eKo

Origineel geplaatst door Pim
Dít vind ik geniaal. Het is een Windows XP/Linux synthedrumsamplegroovecomputer... en natuurlijk HD-recorder! (en games machine!)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem ook errug lelijk vindt hoor!!

:engel:

Ik vind hem anders mooier als dat panasoniq keyboard met ingebouwde radio en cd-speler (+ uitschuifbare antenne). Ja dit is geen grapje! Ooit zo'n blauw keyboard met radio geval gezien... :stupid

<offtopic>

Ik geloof dat de enige eis van het pc prive project op mijn werk is dat de "pc" windows moet kunnen draaien.....

LOL :duivels:

<offtopic>

heeej idd,

ik heb ook zoiets gehoord ja :) gniffel gniffel ... toch maar eens nadenken over dat projectje

Neko 64

Neko 64

Kwam dit tegen... nogal een gedrocht IMHO, maar wel interessant:

http://www.openlabs.com/neko64.php

EDIT: Ik had in de zoekmachine gezocht op Neko, maar niet op Openlabs. D'oh. Dank aan wie m'n linkje heeft verplaatst. :)

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat de prijzen van die dingen eerst met ca. 50% omlaag moeten voordat ze interressant worden....

De prijslijst ( die ik ff niet meer kan vinden ) had het over 4000 (basismodel) tot 8000 euro :P

Maar misschien dat Pim ( de draadstarter ) er flinke korting voor kan regelen,hij werkt toch voor de importeur ??:eureka:

Ik zie echt niet in wat er mis is met dat ding (behalve dan idd die belachelijke prijs)

Draai je gewoon je softsynthjes erop en je cubase/logic. Gelijk een keyboard met pitch/modulation-wheel erbij en knoppen voor de parm's van je geluiden en schuifjes voor de rest van de tracks. Ik vind het goed en superhandig

Wat dacht je als je met een bandje oefent? Kan je gelijk de boel intypen, een digitaal kladblok en evt. noteschrift wat je gelijk kan lezen. Je hebt al een beat en wat pads en bliebjes klaar staat, je drukt play en gaan met die banaan

OpenSynth neKo Keyboard Workstation

OpenSynth neKo Keyboard Workstation

Open Labs announced that shipment of the neKo is scheduled for February 16, 2004. The neKo combines the power and flexibility of personal computers with the real-world playability of traditional electronic keyboards, allowing musicians the ability to use virtual instruments and effects plug-ins in a studio or live performance setting.

The release and shipment of the neKo marks over a year of intense research and development by Open Labs. In addition to the mechanical and electronic design of the neKo, great care was taken to optimize the performance of the Windows XP operating system as well and the development of a user-friendly software interface specifically tailors to the needs of the musician.

During this process, Open Labs was able to further increase the processing power of its product line by introducing the OpenSynth neKo64 and the OpenStudio OMX64 integrated digital workstation (iDAW) with up to dual AMD Opteron processors running at 64-bits. These two products are considered by many to be world's most powerful audio workstations available today.

Neko-64.jpg

Hopelijk mijn eerste newspost :p

Is dat met een grote K om teKno mee te maken?

Re: OpenSynth neKo Keyboard Workstation

Re: OpenSynth neKo Keyboard Workstation

Origineel geplaatst door Gabberatski
Open Labs announced that....

Hopelijk mijn eerste newspost :p

jammer, maar ook vooral jammer dat je een nieuwsitem plaats op de hoofdpagina van en nederlandstalig synthforum in het engels.
volgende keer beter :)

Het ding, naar mijn mening inderdaad lelijk, was vorig jaar in Frankfurt al te zien. Mijn bezwaar tegen dit idee is het 'Waarom' je deze constructie zou kiezen? Klein behuisd zijn zou een reden kunnen zijn. Een kat die kabels doorbijt en je die daarom tot een minimum wenst te beperken? Of alles in een keer meenemen naar de gig? Voor dat laatste is de constructie van het apparaat in mijn idee niet geschikt: het is geen transporteerbaar geval, veel te teer en een zwakke, plastic behuizing.
En wie wil er nou een ventilator in zijn synthesizer, als het tenminste geen MemoryMoog is :)

Wout

Back