Openlabs (n)eKo

Ik vind dit persoonlijk zwaar interesant.

Reken maar uit....

Midikeyboard half gewogen toetsen (300)
Controller (1000)
computer/lcd sherm (1600 euro)
bom software.. (unknowen, zeg 1000)
AudioInterface met genoeg ins & outs (1000 euro)
Hoes die ik wel mooi vindt, geef ik 750 euro voor maaar reken ik niet mee
Totaal 4900 eurootjes

En het belangrijkste mag ik hopen het werkt perfect, en geen onnodige rotzooi die op de achtergrond staan mee te tikken.

Alles compact bij mekaar,

Softsynths worden op deze wijze hardware synths...

Alles binnen handbereik zonder all die k.u.t snoertes..(kosssst ook geld)

En hij kan net als de computer meegaan met de tijd, betekend eenmalige aanschaf tot zover mogelijik.

Ik vind het toch wel een leuk ding...

Reken maar uit ja... Ik vind die alles in een machines steeds minder interessant.Ik denk dat er niet alleen maar voordelen aan zitten. Het spul word in zijn geheel in de loop der jaren steeds minder waard. Een standalone geluidskaartje,interface is nog wel te vervangen,maar met zon ding zit je aan het hele apparaat vast. En update en vernieuwing kost daardoor veel geld.

Ik zou liever wat hoogstaande producten kopen desnoods van een merk of fabrikant.
In mijn ogen zijn deze dingen niks waard!!!

Net zoals die 01x van Yamaha het ziet er allemaal mooi en interessant uit.Maar dat zijn ook allemaal van die alles in een kastjes. En ik snap niet waardoor de prijs zo laag is. Voor een goede audio interface betaal je deze dagen zon 1000 tot 2000euro mischien. Hoe kan het dat zon alles in een kastje voor zo weinig verkocht word. Dat zal dan ook oa. met de kwaliteit en opties te maken hebben.

Wat ik o.a. bedoel,begrijp me niet verkeerd dat je gewoon vast zit aan zon alles in een ding wanneer je het koopt. En de waarde word alleen maar minder. Dus het hele ding vervangen wanneer je iets anders wil.

Jullie denken alleen maar aan de toekomst, wat het nog opbrengt.

Ik denk gewoon van als ik daar leuk,makkelijk creatief muziek mee kan maken hoeft hij voor mij niet meer weg.

Als ik er nu relaxe shit uit haal kan ik dat over tig jaar nog,

En alles wat je koopt brengt relatief gezien geen zaK meer op.

ff een update :

bij Nederland Muziek staat er nu 1....een rack-versie met touch-screen....dus kun je hem eindelijk betasten...;)

de prijzen zijn al ietsje lager geloof ik...

wel fijn dat er standaard een vette geluidskaart in zit...met 10 ins en 10 outs (analoog...waarvan 2 gebalanceerd )

SOSpubs en ikzelf eigenlijk 8o) zijn er anders razend enthousiast over.
Maar de prijs is inderdaad veeeeels te hoog.

Ik ben het met justin eens. Ik ben gelukkig dus niet de enige die dit zwaar nutteloos vindt. Het is gewoon een PC in een keyboard kastje met wat controllers er alvast ingebouwd. Zoiets kan ik zelf ook wel maken met wat hout en onderdelen. Dan ziet het er vast nog beter uit ook. ;)

In de SOS van deze maand staat een flinke review.

Het ziet er allemaal erg interessant uit, makkelijk andere software op te gebruiken etc etc. Ben alleen benieuwd naar de processor?!?
Gamen op deze bak moet ook geen probleem zijn :duivels:

1 probleem: Je moet er wel een leuke behangetje voor uitkiezen want het uiterlijk is niet alles.

Denk dat deze bak nog wel eens hele leuke dingen teweeg kan brengen!

ziet er allemaal wel intersant uit voor bepaalde toepassingen, en de prijs valt mee voor wat je krijgt, maar ik ben meer voor modulaire systemen (een pc, een aparte geluidskaart, ...) omdat je dan gemakkelijker dingen kan veranderen en aanpassen aan je behoeftes.

dat hij lelijk is, is idd waar, maar er zijn meer zo'n toestellen die echt lelijk zijn, en dat is voor mij eigenlijk ook geen belangrijk punt, ik koop apparatuur om er iets mee te doen, niet om er naar te kijken.

Creamware heeft trouwens ook zo'n systeem, die vind ik dan veel lekkerder
CreamWare-StageFrame-1S.jpg

Maar vergeet niet dat de Noah dit ook heeft! Noah in synthvorm, werkt dus op creamware plugins!
creamware_noah.jpg

Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Creamware heeft trouwens ook zo'n systeem, die vind ik dan veel lekkerder
CreamWare-StageFrame-1S.jpg

Maar vergeet niet dat de Noah dit ook heeft! Noah in synthvorm, werkt dus op creamware plugins!
creamware_noah.jpg

Dit zijn niet leverbare prototype/demo-modellen.....

Jammergenoeg is dat zo ja&, maar ik ga toch creamware eens contacteren voor zo'n noah keyb...

Het idee dat erachter steekt, zal voor sommigen wel zeer bruikbaar zijn maar toch heb ik een bemerking. Hoe lang zal ie meegaan? Nu draait ie op een geoptimaliseerd XP-OS. Misschien dat ie de opvolger van XP ook nog zal aankunnen, maar wat over 4 of 5 jaar. Ik bedoel maar ... hoe lang gaat tegenwoordig een PC mee vooraleer dat je moet overschakelen naar een snellere processor en meer geheugen alleen omdat je OS dat vraagt??? Je kan natuurlijk wel stellen dat je met de huidige plugins kan blijven verderwerken, maar op den duur komen er toch ook weer nieuwere versies of bugfixes uit die je echt wil hebben, en dan blijkt dat je huidige OS het niet meer aankan.

En dan de prijs ... die is inderdaad veel te hoog, zeker als je bedenkt dat je eigenlijk een lege bak hebt. OK, je krijgt er wel wat plug ins standaard bij, maar dat zijn meestal freeware plug ins. Dus moet je je Logic, je CS80V of Moog5 enz nog allemaal extra bij tellen.
Als je dan gaat vergelijken met de Alesis FusionSynth, denk ik dat de prijs véél te hoog ligt (Alesis zit op iets meer dan de helft van het goedkoopste model van Neko). En de Alesis kan ook aan digitale audio recording doen, bezit toch aardig wat synthevormen en heeft nog meer polyfonie ook.

Mijn persoonlijk eindconclusie: misschien een interessant concept maar gedoemd om vrij vlug te kelderen bij toekomstige upgrades en te duur voor wat het biedt.

Maar da's natuurlijk maar mijn bescheiden mening ;)

:doei:

Op zich heb je wel gelijk Danny, maar aan de andere kant.....

Het computergedeelte is allemaal up te graden, er kan tot 8 gig aan geheugen in (in de dure versie!), er kunnen andere harde schijven in, er zitten pci sloten in en ook de processor is te vervangen.
Feit blijft natuurlijk dat het over een aantal jaar gewoon voorbij is omdat men dan andere sloten gebruikt, het geheugen niet meer te krijgen is etc. En natuurlijk zullen alle upgrades niet goedkoop zijn.

Maar verder, ik denk dat dit nog een echte cult bak gaat worden. Simpleweg vanwege het feit dat er een computer inzit kan je er eigenlijk alles mee. Er zijn zoveel wizzkids die zelf tools kunnen gaan schrijven etc etc. Ik zie dit wel gebeuren.

Verder vind ik het erg tegenvallen dat ze niet aan de ruis van de DRIE vents hebben gedacht. Een watergekoeld moederboord en interne optische bekabeling is geen overbodige luxe als je een alles in één kast maakt die nog jaren mee moet kunnen. Misschien dat dit in de toekomst nog wel komt.

Verder zal ik 'm niet kopen, behalve als de prijs keldert.

Interessant is het zeker wel 8)

Richard Devine die er gewoon eentje na zijn optreden in de fik heeft gestoken. (geen photoshop) toch wel zonde om een keyboard van 8000 euro in de fik te steken. Maar hij verdiend wel genoeg geld om er eentje te kopen voor elke dag van de week.

Attachments

• devine-destroy.jpg
    devine-destroy.jpg
    30,5 KB · Bekeken: 104
Origineel geplaatst door isnieZot
Richard Devine die er gewoon eentje na zijn optreden in de fik heeft gestoken. (geen photoshop) toch wel zonde om een keyboard van 8000 euro in de fik te steken. Maar hij verdiend wel genoeg geld om er eentje te kopen voor elke dag van de week.

Wat een loser zeg. Toen The Who het deed was het al triest.

Back