Jupiter 8 met MIDI (voor de zeer rijke forumganger...)

nou 10.000 dat duurt nog even, we zitten nu op bijna de helft daarvan.
geloof dat de jp8 op het moment een gewild object is geworden, hoe zou dat toch komen ? andere zoals t8 bv hebben dat minder en ook een memorymoog blijft redelijk constant qua prijs

zou kunnen , of misschien revival van de 80tisch synthrock ?

Ik vind ze altijd zo mooi maar niet €4000+ mooi hehe.

Ik heb eens een Jupiter 8 mogen beroeren, en het is een gaaf ding. Maar ik vind de prijs totaal niet in verhouding staan tot wat je krijgt eigenlijk.

Ik vind het toch wel een van de gaafste synths. Mocht ik ooit de loterij winnen dan wil ik er wel eentje hoor.

ken hem qua betrouwbaarheid , bedienbaarheid, klank eigenlijk geen betere analoge polysynth met 8 voices of meer.
alternatieven als cs80, prophet t8, memorymoog (6 voices), en ook a6 , zijn goed maar de jp8 vind ik beter. misschien kwestie van smaak
de prijs is erg hoog op dit moment, ik zie hem ook niet omlaag gaan de komende tijd, integendeel. veel mensen willen hem, ook mensen met veel geld

Oh ja, ik zou er ook wel een willen en als ik hufterig rijk was kocht ik er ook wel een :)

een beetje stratocaster , memorymoog, minimoog of wat dan ook ben je tegenwoordig ook al 4000 voor kwijt. en een oasis heb je er echt niet voor. wat is nou nog 4mille ?

Waarom zou je 4000 euro neerleggen voor een ouwe Minimoog als je voor de helft een nieuwe Voyager kunt kopen? Ik snap die drang naar vintage nooit zo.

klank?

ken hem qua betrouwbaarheid , bedienbaarheid, klank eigenlijk geen betere analoge polysynth met 8 voices of meer.
alternatieven als cs80, prophet t8, memorymoog (6 voices), en ook a6 , zijn goed maar de jp8 vind ik beter. misschien kwestie van smaak
de prijs is erg hoog op dit moment, ik zie hem ook niet omlaag gaan de komende tijd, integendeel. veel mensen willen hem, ook mensen met veel geld

Elka Synthex???

zaten daar geen 100.000 moeilijk te verkrijgen chips in??;)

kenhemverdernietzo

Bwa wat is beter.... 1000 ic's waar er een paar van zeldzaam zijn (synthex)
200+ regelpotjes + <10.000 onderdelen waar er een paar van zeldzaam zijn (jp8).

Maakt niets uit denk ik, kan allebei wel eens stuk gaan
Een JP8 herstellen kan dan €50 minder kosten aan onderdelen (+- prijs van zeldzame ic)

schat €100 onderhoud per jaar ??? met minimum aan geluk of zelf doen ,,veel minder?

Als je een Jupiter 8 eenmaal in de studio hebt staan, lijkt hij plots een stuk minder duur,,, z'n klank maakt veel goed zeg maar :P

zaten daar geen 100.000 moeilijk te verkrijgen chips in??;)

kenhemverdernietzo

Het is een bruut apparaat....en schijnt toch best stabiel te zijn.
Voelt in ieder geval erg degelijk (40kg) Er komen aan de lopende band klassieke sounds uit de Synthex en je hoeft er niet eens zo hard voor te programmeren..beetje tweaken en je valt van je stoel.

is ie veel goedkoper dan een jp8?

beetje tweaken en je valt van je stoel.

:DMooi omschreven:D

Kan je ook zeggen bij JP8 Memorymoog en nog een paar,
Daarom zijn ze ook zo duur

Ik denk als we allen geld genoeg hadden. we allemaal dezelfde synths hadden staan?
Synthex, Memorymoog, Prophet rev-5, OBXa, JP-8, Arp 2600, VCS 3, etc.
Zal altijd wel een droom blijven, kosten samen al gauw pak en beet 25,000 euro's.

Back