muziekband maken van een liedje

ramon12121

Nieuwkomer
Hallo allemaal ( weet niet of ik in t goede categorie gepost heb
icon_razz.gif
) ik kreeg vandeweek van een maat van me een vraagje of k een zo goed mogelijke orkestband kon maken van 1 van deze zangers Andre hazes/Frans duijts/chris de loo ( zijn allemaal dezelfde orkestbanden) en het liedje heet , wat een ander ook zegt .
maar tot nu toe heeft hij de orkestband nerges kunnen vinden nog ,
iemand die weet hoe ik het beste dat kan namaken ?
of iemand die me er mee wil helpen ?

mvg Ramon

Je wilt dus een instrumentale versie.

Zoek eens naar een MIDI-file ervan, vraag anders eens na voor MIDI-files bij de lokale muziekzaak? Entertainers met keyboards zullen dit vast wel eens verzocht hebben. Als je de MIDI-file hebt is het alleen een kwestie van of afspelen of er een synthesizer met goede GM-geluiden op aansluiten.

Je wilt dus een instrumentale versie.

Zoek eens naar een MIDI-file ervan, vraag anders eens na voor MIDI-files bij de lokale muziekzaak? Entertainers met keyboards zullen dit vast wel eens verzocht hebben. Als je de MIDI-file hebt is het alleen een kwestie van of afspelen of er een synthesizer met goede GM-geluiden op aansluiten.

Vroeger, toen ik nog een opname studio hier thuis had. (ik heb die een jaar of 3 geleden verkocht) kocht ik nog wel eens mp3 orkestbanden.
Via marktplaats vond ik verschillende leveranciers.
Ik deed ik daar wel oproepen.

Er zal best wel een zweem van illigaliteit over zitten, maar goed ik kocht ze wel. (kosten varierend tussen pakweg 5,- en 20,-)
Ook zijn er studio's die opmaat iets maken. Eventueel met koortjes en al.

Ook wel laten doen. Kosten pakweg 100-150,-
Even googlen voor studio's

Ik ben ook een tijdje lid geweest bij tmfonline.com
Zij leveren zeer goede midifiles. Ik ben ze nooit beter tegen gekomen. Toegespitst op bepaalde keyboards. Ik werkte toen met een roland G1000, maar ze zijn uiteraard zich gaan toeleggen op de Tyros 3. Het topkeyboard voor een zekere groep muzikanten.

Wel prijzig, want ik betaalde geloof ik iets van 300,- per jaar en dan mocht ik 5 mid's per maand downloaden.

Kortom als je wilt zijn er legio mogelijkheden. Maar voor niets gaat de zon op. De midifiles die je in het wild vind zijn in het algemeen bagger.

Paul

En als dat allemaal echt niet werkt...Ik heb ooit eens een oud progje gevonden dat een poging deed om van een mp3 (of wav) een midi te maken. Als je daar wat in gaat opkuisen nadien, heb je een ruwe midi file van het nummer. Beter dan niks, als je het zelf niet kan inspelen.

edit: "intelliscore" heet het.

hij zegt dat die al die dingen al geprobeerd haha maar echt nergens te krijge die band
maarja ik zal dat intelliscore eens proberen

Back