korg monopoly kapot

DJ-MarkyMarc

Stamgast
Ben al weer een tijd bezig met het goed krijgen van de toetsen van de Korg Monopoly, maar kom er niet goed uit.
Deze monopoly heeft last van kuren.
DE ene keer is de hoogste C lager dan de B eronder, een andere keer zijn het de G en de Gis die niet kloppen, een ander keer is het E en de Dis die niet kloppen, dit is ook terug te meten aan de hand van de voltages.
Er is altijd wel iets wat niet klopt aan het toetsenbord.
. Heb de Monopoly los gemaakt en gekeken en zag de de print(356) ter hoogte van de 4013 beschadigd was, heb dit hersteld, probleem bleef aanhouden. Na lezen, kijken en proberen heb ik hem weggebracht naar een reparateur, , 8maanden later heb ik hem opgehaald en zou het probleem verholpen zijn, probleem zit er nog steeds :-(. Heb tot vandaag gekeken en heb alle op amps en de 2 4069 en de 4013 vervangen, het rsultaat is er niet. Het gekke ervan is wel dat telkens als ik een opamp vervang en alles weer aansluit en de monopoly weer aanzet de toetsen het de eerste 5minuten wel doen, daarna gaat het weer in de war. Volgens de reparateur is de microprocessor goed.
Ik post deze post omdat ik hoop dat er iemand is bij wie dit probleem bekend voor komt of het snapt waardoor het fout is.
Marc

Na het vervangen van mid/adjust trimpot en het afstellen van de trimpots zit het er erg dichtbij, probleem opgelost :-)

Back