Saffire 10i/o routing probleem,kom er niet uit!

Maikel07

Nieuwkomer
Ik probeer al een tijdje mn audio signaal op te nemen in cubase via de saffire pro 10IO. Dus het signaal terug te sturen...Maar vind dit een moeilijke kaart om even makelijk iets mee te routen...
Heb een module staan en die sound wil ik meenemen, tegelijk wil ik ook dat geluid horen uit de speakers en dus soms even de module op bypass zetten om te horen hoe het verschil is...Om de lus te maken heb ik output 3/4 naar de input 1/2 gelust op de saffire.En heb de hardware control zwitch van 3/4 naar 1/2 gezet. Ik heb de normale afluistering in de saffire control 1/2 (input mix helemaal naar links gezet) dus ik hoor nu alleen de audio lus,anders krijg ik dubbel spel van signalen. De input mix level control van 1/2 staat dan ook omhoog de rest naar beneden. In cubase komt het signaal wel binnen maar veels te zacht, als ik nu de gain op de module omhoog schroef wordt het iets harder maar als ik TE ver ga dan komt er plotsling een verschrikkelijk geluid uit de speaker, ik denk dat het een dubbel audio signaal is die in lus staat ofzo. Lijkt alsof er dus een rondspeling van audio ontstaat. Net alsof je de microfoon te dichtbij een speaker houd...
Ik heb de manual er al bij gepakt maar kom er echt niet uit. heb echt al aan elke fader gedraaid om de lus op te nemen die in constant wil horen.
Kan het eigenlijk op deze manier, doe ik hier iets fout..? of is er een betere manier van opnemen??

Back