Even laten luisteren..

Taste

Ingeburgerd
Heb hier een soort trackje met wat accoorden, graag wat reacties op dit stukje muziek.

Zou graag willen weten dat ik met de acoorden goed zit enzo..

Ben benieuwd

p.s. mischien klopt het niet helemaal hoor! :z

Grt Taste

Attachments

• lovely colors.mp3
    2,3 MB · Bekeken: 78
let zeker niet op de afstellingen qua mixxing etc.. gaat echt meer om de flow zeg maar.

Grt, Taste

Volgens welke criteria? Als jij vindt dat het zo moet, dan moet het zo toch?

Maar als je naar mijn smaak vraagt, vind ik het loopje akkoorden loik, laidback feel in het geheel. Alleen lijkt het alsof je een koker voor je luidspreker hebt gezet en aan het einde een mic geplaatst en dat hebt opgenomen. Sjit, heb ik toch wat over je mix gezegd ;)

probeer zelf kritisch te luisteren
wat ik zelf ook vaak heb is dat als je je shit terug luistert dat je de potentie erin hoort.. t idee wat je ermee hebt
maar als je probeert fris te luisteren dan weet je wat je er nog mee moet doen
die akkoordenjekkels zouden een soort warme omarmende deken moeten worden bv denk ik.. afwisseling erin.. er een verhaal mee vertellen
en breek m eens op ergens met een snaretjedingetje op de 2 en 4 erbij of zo
affijn, dat soort dingen

Leuk, je hebt je basisidee! (en zoals Gijs zegt, het klinkt laidback en de flow zit lekker)
Of je met de akkoorden goed zit, dat hoor je zelf toch. Er is geen frigide kader waarbinnen je moet werken -behalve als je in een bepaalde stijl wilt werken, en dan nog-, als een akkoordopvolging op het gehoor klopt, zal ze wel goedzitten. Anders zou het vals klinken. Je zou mssch kunnen nagaan welke akkoorden je nu net gebruikt hebt en je wat in de theorie verdiepen voor zover je dit al niet gedaan hebt. En dan een bijpassende bas, strings, brass whatever lijntje bij verzinnen.
En nu uitwerken.

maar als je probeert fris te luisteren dan weet je wat je er nog mee moet doen
Klopt. Ik heb de luxe dat ik elke ochtend een uurtje naar mijn werk kan wandelen. En behalve leuke ochtendmeiden uitchecken, gebruik ik mn mp3 speler om te luisteren naar wat ik de dag ervoor gemaakt heb. En dan hoor je onmiddellijk wat er ontbreekt of er teveel is. Tegen het moment dat ik s avonds thuiskom, heb ik al een lijstje wat er moet veranderen. Dt werkt voor mij veel effectever dan enkele uren naar het zelfde te luisteren.

Back