synth uit de maat

Sijron

Ingeburgerd
Hallo Kenners,

Een vraagje, ben zojuist bezig met een track in cubase sx 3.

Als ik audio tracks kopier en plak in het project loopt deze ineens uit de maat. In andere projecten van cubase heb ik het probleem niet.

Hoe kan ik dit oplossen?
gr

als ik het kopier of verplaats naar een ander startpunt. tempo van de gekopieerde audio blijft hetzelfde maar begint niet in de maat. begint iets eerder.

het lijkt op een latency proleempje denk ik.

alvast bedankt

OK,. ff uit mn hoofd,.ga in de edit van je wave,.. en daar kun je aan t begin een markertje slepen dat t startpunt aangeeft,.. moet je ff zoeken,.. volgens mij staat r een s bij.
Daarmee kun je t corrigeren.
Wat je ook kunt doen is alle tracks gewoon op een 1e tel laten beginnen door ze te trimmen voordat je ze tracked.

oke tanks, ga ik even proberen.

Kun je misschien ook vrijgeven hoe ik alle traks op 1 moet laten beginnen, want ik dacht dat dat al zo was 1.1.1.0. 2.1.1.0 3.1.1.0 etc.. bedoelde je dat?

Ik denk dat -ie 'm niet strak op de grid gekopieerd heeft. Ik weet meer niet hoe die functie in Cubase heet, te lang geleden

ja klopt... ik had met oude versies van cubase ook wel eens dat hij wat lengte bij je blokken erbij verzon als je veel cntrl-D deed..

dus dan gind die van 1:00:000 naar 2:00:003 naar 3:00:006

ik ben bang dat het handmatig recht zetten wordt:)

Hallo allemaal,

Bedankt voor de hulp.
Op een e.a manier waren bijna alle tracks verschoven. Dat betekent idd handmatig recht zetten. Dit is momenteel de beste oplosssing denk.

Bedank voor de hulp.

Gr
case close

ja precies... dat is wat ik dus bedoelde.. dat deed sx3 welleens.

de snelte manier die ik gevonden had om het weer recht te zetten was snap to gird aanzetten en dan gewoon alle blokjes 1 maatje te verschuiven en weer terug...

succes :P

Back