Softsynth voor smartlap

johnson

Nieuwkomer
Beste forumers,

Ik bezoek deze site nu al zo'n drie jaar en heb eigenlijk nooit iets gepost. Nu heb ik toch echt jullie hulp nodig :-)

We zijn met een aantal vrienden, puur voor de grap, een smartlap/Nederpop-cd aan het opnemen. Dit alles in de stijl van Bauer/Weber/Grad Damen/Die gek van 'Hey Marlous 'k wil met jou onder de douche'. Je weet wel...

Nu heb ik (in Logic) verschillende kanalen. Sommige zaken nemen we met live-instrumenten op, andere met softsynth. Nu kan ik mij nog herinneren dat ik vroeger een keyboard (Casio) had, waar - als ik 1 toets indrukte - een volledige baslijn met beat uit kwam. Dit gold ook voor overige instrumenten.

Dit lijkt ons nou ideaal om snel een nummer te arrangeren. Vervolgens kunnen we naar hartenlust instrumenten en natuurlijk vocalen toevoegen.

Nu is mijn vraag: is dit uberhaupt te krijgen in softsynth-vorm? En zo ja, waar kan ik dit aanschaffen? En hoe noem je dit eigenlijk?

Ook meteen de vraag of het mogelijk is dit soort zaken zelf te programmeren in bestaande softsynths? Ik werk zoals gezegd met Logic, maar met een simpele plug-in kan ik ook VST's draaien.

In ieder geval bij voorbaat hartelijk dank.

ik neem aan dat je ARP (arpegiator) bedoeld,

zo ja, dit kan, zit in, menig VST !

ik neem aan dat je ARP (arpegiator) bedoeld

Nee, een complete begeleidingsautomaat :). http://www.pgmusic.com/ - Band In A Box is hier eigenlijk ideaal voor.

Programma's als NI Bandstand hebben een collectie van General MIDI-achtige geluidjes, daar zou je ook een hoop mee kunnen doen. Die keyboardgeluiden hoeven echt geen superrealistische 20-gigabyte tellende libraries te zijn.

Ha luilak! ;)
Je wilt idd denk iets dat verder gaat dan alleen een arpeggiator. Je zou eens kunnen kijken naar de VST-equivalenten (als ik het zo mag noemen) van ROMplers. In ProTools heb ik zo bijvoorbeeld Xpand2, maar daar heb je in Logic niet zoveel aan natuurlijk. Je kunt ook eens naar Steinberg's Hypersonic (2) kijken: http://www.steinberg.net/en/products/legacyproducts/legacyproducts_hypersonic2.html

In die virtuele workstations kun je een piano, pad en drumloop allemaal onder elkaar zetten, ideaal voor de luie 1 vingermuzikant :D

band in a box, en anders voor enkele 10tjes een oude roland e15/e16 e20 of zo aanschaffen

Nee, da's de zangeres :D

Zal er eens achteraan mensen. Bedankt voor jullie tips....

Kunnen we op ons dooie gemakje wat foute muziek arrangeren ;-)

Zal er eens achteraan mensen. Bedankt voor jullie tips....

Kunnen we op ons dooie gemakje wat foute muziek arrangeren ;-)

niks mooier dan nederlandse blues !:okdan:

Meeste wat in die romplers zit, zit ook in Logic kijk maar eens in je media libarie. En anders door sparen voor een Tyros. Of wat een leuke vervanger is, is een Ketron SD2 module. Erg mooie en bruikbare sounds. Voor de echte Oostenrijkse sounds zou ik dan weer een Limex Alpinmaster aanschaffen. Mega met tuba's ;).

Back