ik zoek een scheur bak voor prodigy achtige dingen

The Apreggiator

Ingeburgerd
hee gasten

ik zit te twijfelen tussen

een microkorg xl
een korg r3
of een roland sh 201
ja of eventueel komplete 6

waar zitten heftige arpegiators in en genoeg distortion en weet ik veel nog meer wat ik nodige heb
om prodigy achtige leads te spelen?
hebben jullie een idee
mijn budget is 475 euri

thanks ap

Uit ervaring kan ik zeggen: De SH-201 scheurt niet echt lekker hard.

Kies dan liever voor bijv. een Waldorf Blofeld - vette sound, veeel oversturing, ook vet om bijv. je filters te FM-en. Goeie arpeggiator. Voor 475 heb je geen keys versie denk ik, maar met een MIDI-controllertje erbij, dan blijf je wel binnen je budget.

Of ga op zoek naar een Nord Modular met keys - dan heb je net zoveel oversturing als je zelf wilt :)

waar zitten heftige arpegiators in en genoeg distortion en weet ik veel nog meer wat ik nodige heb
om prodigy achtige leads te spelen?
hebben jullie een idee
mijn budget is 475 euri
Korg MS-10 met een distortion pedaaltje, moet je wel nog zorgen voor sequencer of midi-cv/gate converter.

en dan zit je boven budget... Als je die weg wil opgaan binnen dit budget, pluk je beter die Jen SX1000 van MP dan een MS10 die op zichzelf vaak al meer dan 475 kost.

Yamaha CS6X of CS6R met controller, Nord Lead, Yamaha AN1X of DX200 en AN200, KORG MS2000 (R)...

moog prodigy + apergiator van je daw ( cubase etc etc )

Volgens mij bedoelde hij het groepje met de naam Prodigy ;-)

Volgens mij gebruiken die gasten vooral een o.a. een Korg Electribe of EMX-1.
Een EMX-1 is meer een groovebox (drummachine, sequencer en synth in 1 doosje).
Past bijna binnen jouw budget (550 euro nieuw ofzo) en als je al een synth of keyboard hebt met kun je die met Midi aan de EMX-1 hangen.
Prima mono-synthje ook en ben er heel tevreden over.

Leuk filmpje met Microkorg en EMX:

Mijn volgende aankoop is ook een Microkorg..

Ik heb een JP8000 gehad, een MicroKorg en ook een RADIAS. Daar kun je al goed mee scheuren. De R3 dan ook, want die heeft de sound van de RADIAS. Maar ik denk toch dat eenmaal je deftig begint te oversturen, de fouten in de algoritmes naar boven komen, en alles een beetje onecht gaat aanvoelen.

Je zou eens moeten kijken naar die nieuwe Dark Energy van Doepfer.

Dave

FL Studio + Camel Audio Alchemy + Ohm Force Symptohm:Melohman + E-mu Xboard 49 controller + een berg gratis gedownloade breaks.

Heb je nog 5 tientjes over voor een baal weed, want zonder zal 't niet gaan. :kimono:

(ff aangenomen dat je al een beetje PC hebt staan).

een oberheim OB12, past precies binnen je budget en scheurt als de spreekwoordelijke typhus, en voor erg veel dingen inzetbaar.

enwat ook prima is, en dan hou je genoeg over voor een avond stappen,,,
een midi masterkeyboard , of el cheapo synth met midi , en een waldorf micro Q.
scheurt ook.
:mega:

Back