ik zoek een scheur bak voor prodigy achtige dingen

Tegenwoordig maakt Liam Howlett van The Prodigy vooral nummers met... Reason. Vroeger werkte hij vooral met een Roland W-30 sampler die door het feit dat hij samplet aan 12 bit die typische "Prodigy" klank geeft. Hij heeft trouwens 5 W-30's :)
Hier vind je een overzicht van zijn gear:

http://theprodigy.info/equipment/

ik snap al die reacties hier niet zo, de meeste sounds die ik hoor in prodigy zijn flinke fx sounds met een hele hoop creativiteit kwa arrangement/automation/fx , maakt niet uit met welke synth's je die geluiden mee maakt zolang je ze maar in een track maakt wat flink aanslaat waar prodigy dus goed in is, en het zal altijd lullig klinken als je dat probeert na te maken.

Ik vind prodigy echt een voorbeeld die met welke synthesizer dan ook altijd die sound zal houden, dat ligt niet aan de gebruikte instrumenten, maar wel aan de manier van werken en vooral arrangement.

Je bent al een end op weg met een synth die PWM-mod en een zelf-oscillerend filter heeft.
Bijv. een SCI Pro-one.

Als je iets wilt wat budget is en goed klinkt, zou ik voor de Blofeld gaan. Echt een hele leuke bak met veel variatie in geluid.

De SH-201 is niet echt een scheurbak, ondanks dat het een erg lekkere synth is, alleen meer voor trance-dingetjes.

ja die ob12 , dan heb je genoeg jus voor het komende jaar

@BananaWorld:
Dat de SH-201 vooral voor Trance is, was ook mijn indruk toen ik hem in de winkel onder m'n vingers had. Aan de andere kant wordt op dit forum altijd gezegd dat er geen synthesizers zijn voor een bepaald genre. Ieder genre is uit iedere synth te halen. Dat roept natuurlijk wel de vraag op: in hoeverre is dat waar voor een Roland SH-201?

zooo weer een zoveelste "welke synth voor..." thread met tig verschillende antwoorden :stupid

Prodigy gebruikt regelmatig een Sherman QMF. Is een Sherman Filterbank1+een W30+een cheapo multiFXje binnen budget haalbaar? Je moet het dan natuurlijk nog wel op ƩƩn of andere manier sequencen (of kan dat in de W30 zelf). En creativiteit koop je natuurlijk nergens.

@BananaWorld:
Dat de SH-201 vooral voor Trance is, was ook mijn indruk toen ik hem in de winkel onder m'n vingers had. Aan de andere kant wordt op dit forum altijd gezegd dat er geen synthesizers zijn voor een bepaald genre. Ieder genre is uit iedere synth te halen. Dat roept natuurlijk wel de vraag op: in hoeverre is dat waar voor een Roland SH-201?

Het is een VA, dus het geluid dat je'r uit haalt zal veel lijken op wat je "subtractieve synthese" kan noemen. Het verschil zal 'm zitten waar je in extremen gaat: wat gebeurt er als je een enorme resonantie kiest, of hoe snel kan je de envelopes maken.

Dat ie alleen voor Trance/Dance is is natuurlijk overdreven. Maar ik kan me voorstellen dat ie niet lekker "doorslaat".

Dat ie alleen voor Trance/Dance is is natuurlijk overdreven. Maar ik kan me voorstellen dat ie niet lekker "doorslaat".

Die trancebenaming heeft-ie vooral omdat-ie een supersaw osc aan boord heeft.

Bepaalde synths koppelen aan bepaalde muziekstijlen/sounds vind ik idd overdreven. Zoek je specifiek naar een synth die je goede overstuurde sounds maakt, tsja, dan is de SH-201 niet direct de meest logische keuze...

staat een spectral audio op forum voor 160 euris zeker dat deze scheurt als prodigy :) moet je wel nog iets met een arp kopen maar dat moet zeker lukken met de 300 die je dan nog over hebt

hee gasten
onwijs bedankt voor de reacties
en wat een kennis briljant gewoon!
je steekt hier nog is wat op
ik heb erg druk zoveel mogelijk youtube filmpjes gechecked van alle synths
die jullie me aangeraden hebben
zaten zeker brute geluiden bij maar kwam er wel snel achter dat het dan ook vooral bruut was en omdat ik niet zoveel gear heb thuis wil ik toch iets universelers
ik heb de microkorg xl besteld en ik heb van de week ook een line 6 pod xt gekocht
om de boel als t nodig is nog wat op te %#$@# als t nodig is.
ben al ff bezig geweest met een kick en snare lache man smeriger ken niet

soldano distortion over de kick en een dist met autowah op de snare
onwijs. als ik weer is wat geld over heb ga ik denk voor wat specifiekers

maar onwijs bedankt voor jullie reacties

greetz ap

proficiat,
heb ook een xt pod. de basextensionpack was echt wel de moeite waard. gaf een extra octaaf erbij in het laag, wat bij toetsen/ synth's wel echt fijn is.

Back