Keuze Synth voor electro muziek

takkk

Nieuwkomer
Hallo!

Ik ben nu al een tijdje met Reason 4 bezig (zonder keyboard) en wil mij nu een synthesizer aanschaffen.

Mijn budget ligt rond de 500 euro, maar mag ook ietsje meer.
Ik ben op zoek naar een Virtual Analoge Synthesizer en had al de MicroKORG, MicroKORG(XL), KORG R3 en Roland SH-201 op het oog. Maar ik merk vaak dat het aanwezig zijn van een vocoder belangrijk is of toch een pluspunt is voor het maken van electro. En is het ook mogelijk om een VA als een soort controller te gebruiken voor Reason?

Wat raden jullie mij aan?

Laatst gewijzigd:
Als je tevreden bent met Reason kun je natuurlijk ook een goed midikeyboard aanschaffen met wat controllers erop..

kan reason midi versturen?
ik dacht dat reason een gesloten programma was......

Geen idee. Ik gebruik Reason zelf rewired in Ableton ivm de in mijn ogen nogal fraaie synths die het heeft. Verder experimenteren heb ik nooit gedaan.

**Edit**

En als je bedoelt of je de geluiden van een synthesizer als de microkorg in Reason kunt krijgen dan denk ik niet dat dit kan.. Althans. Ik ben wel eens wezen zoeken maar volgens mij kan dit niet. Dus ben je volgens mij altijd aangewezen op een aparte sequencer zoals FL, Ableton, Cubase en ga zomaar door.

Ik weet niet of je met toetsen wilt, maar een Novation A-Station heeft een Vocoder en is een VA en zeer makkelijk te editten. Zie er hier al 1 staan voor E150,-. Een Roland JP8080 heeft ook een Vocoder. MOet je ook redden voor je budget.

Wellicht is een Yamaha DX200 + novation A-Station (weet niet in hoevere die echt super geschikt is voor electro, maar is wel een fijne VA) een leuke combinatie. Kun je nog bijvoorbeeld een Xboard 49 kopen als controller. Denk dat je dan voor minder dan 500 euro klaar bent.

dat bedoel ik, heeft dus geen zin als je geen andere DAW gaat gebruiken...
kan je net zo goed reason dumpen imo.

of idd chow's 1e post

Geen idee. Ik gebruik Reason zelf rewired in Ableton ivm de in mijn ogen nogal fraaie synths die het heeft. Verder experimenteren heb ik nooit gedaan.

**Edit**

En als je bedoelt of je de geluiden van een synthesizer als de microkorg in Reason kunt krijgen dan denk ik niet dat dit kan.. Althans. Ik ben wel eens wezen zoeken maar volgens mij kan dit niet. Dus ben je volgens mij altijd aangewezen op een aparte sequencer zoals FL, Ableton, Cubase en ga zomaar door.

Het kan op zich wel door de sampler in reason te gebruiken, maar dat is een nogal omslachtige manier.

In elk geval, hangt er grotendeels vanaf of je een keyboard wilt. Zonder keyboard is de Virus B een goede optie binnen je budget. Deze heeft een goed geluid, is zeer geschikt voor de meeste stijlen en heeft ook een vocoder aan boord.

[reclame]Op dit moment heb ik er een te koop staan, dus als je interesse hebt even op het linkje in mijn signature klikken.[/reclame]

dat bedoel ik, heeft dus geen zin als je geen andere DAW gaat gebruiken...
kan je net zo goed reason dumpen imo.

of idd chow's 1e post

Of rewiren dus idd..

Maar met een 500 euro budget zou ik zelf eerst maar een extra DAW en controller aanschaffen. Heb je meer aan dan in het wilde weg een synth te kopen.

en had al de MicroKORG, MicroKORG(XL), KORG R3 en Roland SH-201 op het oog.

Als je toch de R3 in je lijstje hebt staan kun je de MicroKorg en XL allebei doorstrepen; de R3 is beter.

De SH-201 heeft wel meer knopjes, maar is niet zo spanned qua synthese; niets wat je niet ook met Reason kunt.

Echter, geluid opnemen van je R3 om het in Reason te gebruiken is zoals gezegd ellende. Ik zou dan gelijk ook naar iets nieuws gaan kijken voor dat, en Reason als plugin gebruiken.

Thx mannen! Ben inderdaad op zoek naar een VA met toetsen. Misschien dan toch eerst een controller kopen, omdat dat gemakkelijker werkt met Reason. Maar enkele kameraden zeiden mij dat je met een VA synth veel meer bent dan met een midi keyboard. Zelf vind ik ook een synth net iets handiger omdat dat niet aan een pc hoeft aangesloten te worden? (klopt dit?)

Tsja, om een synth te kopen omdat je dan meer bent?? Maar goed. Idd kun je een hardware synth ook los gebruiken idd.

Back