hoe kom ik aan (pink en white) noise?

edhal

Ouwe rot
voorheen gebruikte ik een Korg MS10 vaak en dan vond ik het erg fijn om wat noise (wit/pink) te gebruiken

nu werk ik met een mfb synth, waarop geen noise generator zit

hoe kom ik weer aan een prettige dosis noise?
mijn idee: een eq met noise-generator (ADC Sound Shaper bijvoorbeeld) kopen en die op de audio-in van m'n mfb zetten,

of zijn er nog andere mogelijkheden? losse noise modules ofzo???

graag tipzzz :okdan:

Zet een LFO met random waveshape op de pitch van een oscillator, en knal de rate omhoog tot audiosnelheid.

ik gebruik alleen die mfb synth lite en wil gewoon een noisy edge aan de vco's toevoegen en heb verder geen synth-bronnen meer over om de noise te genereren...

krijg net een lumineus idee:
gewoon een ouderwetse tuner zonder antenne op audio-in aansluiten :okdan:

overige tips blijven welkom

Probeer eens een oude buizen radio, die kunnen hele mooien storingen krijgen. Is weer eens wat anders dan gewone white&pink noise.

-sis in een microfoon en sample je eigen SSSSSS (white) of ZZZZZZ (pink) klank, en loop dit

-sample de stofzuiger

-sample je TV op een niet of slecht afgesteld kanaal (is ook ruis)

- pak uit een GM-module het geluid: seashore. druk zoveel mogelijk toetsen in....

-zoek op youtube een oude opname van de Willem Ruis TV-show..en...

Volgens mij zijn er tientallen gratis noise generator VSTi's te vinden (of simpele softsynths met noise)

Maar dat haalt't niet bij een onvoorspelbare buizen storing. S'nachts kan je zelfs muzikale ruis vinden, en dan bedoel ik geen ruis met zend resten erin.

1 goedkoop oud ( behringer ? ) mengtafeltje aanschaffen, voorversterkertje vol open , voila, aan de uitgang pure noise.
2 met cassetterecorder in de zomer langs het spoor van het millioenenlijntje ( kerkrade/valkenburg ) staan en het geluid van de stoomlocomotieven opnemen. eventueel loopen.

het hangt er helemaal vanaf waar voor de ruiz gebruikt wordt..

maar er kan een wereld van verschil zijn tussen analoge fluctuerende levende ruis en digitaal opgewekte software ruis.

G--ruis

Back