School of Audio Engineering

Ach iedereen mag wel om mijn lachen.
Maar d'er is er maar 1 die echt lacht.
En dat is de directeur van het SAE die lekker casht van alle jocks die aan die opleiding mee doen.
Overigens denk ik niet dat ik in de muziekindustrie ooit een goede boterham zou kunnen verdienen.
Zelfs met een SAE opleiding niet.

Origineel geplaatst door mono-poly

Maar d'er is er maar 1 die echt lacht.
En dat is de directeur van het SAE die lekker casht van alle jocks die aan die opleiding mee doen.

Dat komt omdat zo'n opleiding niet aan een referentie norm hoeft te voldoen. En dat is een prima uitgangspunt voor kwakzalvers en knakenpoetsers.

Je kan wel beweren dat die sjaken zakkenvullers zijn. Maar hoe moet je het anders leren?
Niet iedereen is handig genoeg om het zich zelf aan te leren.

En dan zijn draadjes als deze erg handig want dan weet je iig wat evt de moeite waard is en wat niet.

Origineel geplaatst door fuse
Je kan wel beweren dat die sjaken zakkenvullers zijn. Maar hoe moet je het anders leren?
Niet iedereen is handig genoeg om het zich zelf aan te leren.

En dan zijn draadjes als deze erg handig want dan weet je iig wat evt de moeite waard is en wat niet.

Natuurlijk helemaal mee eens.

Ik zeg niet dat ze ook werkelijk knakenpoetsers zijn, maar wel dat de kans daarop erg groot is.

Origineel geplaatst door shiftr

het gaat mij ook wel weer ver om ze zakkenvullers te noemen....
Maar ze hebben zeker een 'gezond' commercieel inzicht.....

:maffia:

Ik heb 2 jaar geleden mijn bachelor of recording arts in australia gehaald.
Mocht iemand daar meer over willen weten dan wil ik daar best wel wat vragen over beantwoorden.

Origineel geplaatst door Raph
Wat wil je weten?

Vertel is wat over het les lesmateriaal :)

Heb je na de opleiding , er werk mee kunnen vinden?

Wat doe je nu , op het gebied van audio ?

Voor de audio engineering diploma (4jaar geleden):
In de lessen word zo'n beetje alles behandeld uit het boek ''modern recording techniques''
Dus je krijgt een ruime kennis over alles wat met audio engineering heeft te maken.
Ook werden vaak veel technieken behandeld. Die moet je niet zwart wit zien maar als guideline.
Daarnaast werd software pakkket protools ook goed behandeld.

De bachelor opleiding is heel anders. Daar werd je begeleid bij je onderzoek in je research project. Naast vakken die direct verbonden waren met audio engineering krijg je ook lessen als:
industry perspectives, cultural perspectives, business en legal studies ed. Je moet onderzoeken doen en rapporten schrijven. Het gaat niet zozeer om het antwoord maar hoe je aan er antwoord komt. Er fijn omdat je niet word beperkt maar meer word gestuurd.

Dat zijn de lessen dus, dan heb ik het niet over in de studio zitten en je bevinden tussen allemaal gedreven mensen (het belangrijkste).

Na mijn opleiding ben ik begonnen als eenmanszaak. Ik werk oa voor de radio en met verschillende bands en artiesten.

Naast mijn eenmansbedrijf ben ik ook zeer actief als muzikant/geluidsontwerper.

Back