School of Audio Engineering

Origineel geplaatst door mixmannetje
Ralph, misschien heb je hier iets aan:

Ik was eens op een weekend cursus scenario-schrijven/film-analyse.
Zat met 28 mensen in de klas. Kreeg les van een filmacademie docent.
Er zitten allemaal amateur-filmers in de klas dus.
We zien een stukje opening van een film en moesten opschrijven, wat
we gezien hadden.
Dat leverde dus 25 foute en 3 goede beschrijvingen op....

Zit ik op een andere cursus met dezelfde mensen...alleen andere lerares.
Les van een docente filmacademie.
Ze kwam voor de les even aan de bar met de leerlingen praten.
Aardige vrouw.
Tijdens de les geeft ze een schriftelijke opdracht.
Ik snap er geen bal van. Steek mijn hand op.
Kunt u dat nog eens uitleggen, ik snap het niet....waar gaat dit in godsnaam over?
Zegt ze, ja sorry voor jou is het dat en dat....ik zeg oooooooohhh , simpel dus.
Ga ik na de les naar haar toe en vraag: hoe zit dit?
Zegt ze: ja jij werkt anders, auditiever dan de meeste visueel ingestelde mensen hier.
Daar heb ik les in gehad en omdat er maar 3 auditieve mensen in de klas zaten en 25 anderen
, ben ik mijn begonnen met meer visueler te praten....
Huh? Ze zegt, ja daar ben ik in opgeleid. Dat was vroeger niet.
Er zijn mensen op scholen in het verleden geweest met hoge IQ's etc die door de 'verkeerde leraar' jarenlang
hebben moeten lijden onder dat aantal.....
Daar zijn hele volkstammen aan ten onder gegaan en hebben andere vakken zelfs gekozen....
Dat is dus het voordeel van een hedendaagse dagschool en goed opgeleide docenten tegenwoordig...
Als mensen niet op dezelfde golflengte zitten, moet je langer met ze praten, want je stopt al je kennis steeds in een ander laatje bij elkaar...knap vervelend! Alsof je tegen een muur zit te kletsen.

Nou er zit wel iets in...heb een IQ van 136 dus daar ligt het niet aan, als je de slimme bent tussen mensen die minder snel en anders denken dan word jij de domme en de rest is slim...Meerdere mensen bijeen betekend automatisch groepsvorming van gelijkgestemde..

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Nou er zit wel iets in...heb een IQ van 136 dus daar ligt het niet aan, als je de slimme bent tussen mensen die minder snel en anders denken dan word jij de domme en de rest is slim...Meerdere mensen bijeen betekend automatisch groepsvorming van gelijkgestemde..

136 en dan "betekend" en "gerpobeert" schrijven :stupid. (Je vraagt er wel een beetje om als je je IQ vermeldt :duivels: )

Laatst gewijzigd:
Goede boeken lezen, geen tijd verspillen aan waardeloze tutorials, en forums op het internet (er zijn weinig mensen die meer weten en dezelfde ideeen hebben over muziek). Gebruik echt je intelligentie alsof je universitair onderwijs volgt, maar sla ook onnodig ingewikkelde dingen over. Als je vastloopt op een mix, val dan terug op conservatievere methodes Leer alles over eq, reverb, delay etc en de procedures over hoe je een track uitmixt.
Als je dit goed doet, je stopt er intelligentie in (nog niet eens muzikaal talent perse) en je bent helemaal thuis in je DAW,, dan kom je er gewoon, ook zonder opleiding.

MAAR, als je dit allemaal weet, heb je nog niets geleerd over hoe muziek werkt, dat is weer een hele andere studie. Nee dat producen is niet makkelijk,, zeker niet. Volhouden, hardwerken, en echt een noodzaak diep van binnen voelen om jezelf uit te drukken in muziek.

zo dat waren mijn 2 centjes

Origineel geplaatst door bobaphat
Goede boeken lezen, geen tijd verspillen aan waardeloze tutorials, en forums op het internet (er zijn weinig mensen die meer weten en dezelfde ideeen hebben over muziek). Gebruik echt je intelligentie alsof je universitair onderwijs volgt, maar sla ook onnodig ingewikkelde dingen over. Als je vastloopt op een mix, val dan terug op conservatievere methodes Leer alles over eq, reverb, delay etc en de procedures over hoe je een track uitmixt.
Als je dit goed doet, je stopt er intelligentie in (nog niet eens muzikaal talent perse) en je bent helemaal thuis in je DAW,, dan kom je er gewoon, ook zonder opleiding.

MAAR, als je dit allemaal weet, heb je nog niets geleerd over hoe muziek werkt, dat is weer een hele andere studie. Nee dat producen is niet makkelijk,, zeker niet. Volhouden, hardwerken, en echt een noodzaak diep van binnen voelen om jezelf uit te drukken in muziek.

zo dat waren mijn 2 centjes

Het voordeel aan zon cursus is, dat ze een alles van a tot z doorlopen.
En je ook je netwerk kan verbreden , plus ook snel beeld krijgt hoe de muziek wereld inelkaar zit.

En als je alles zelf op zoekt, dingen overslaat en regelmaatig vast loopt.
Het ligt er gewoon aan , hoe breed je kennis is, want ze beginnen bij 0.
bvb, wat is geluid , een sequencer etc de simpelste dingen
Voor je er aan begint zal ik er heel goed over na denken.
Wat ook weer zo is , het is moeiljk om over zon cursus te oordelen , dat ligt per persoon anders natuurlijk.
Dat kan je denk ik ook pas doen na een aantal lessen
Er speelt vanalles mee, de docent groepsverband in je klas etc

:doei:

Laatst gewijzigd:
Er is nog nooit iemand minder geworden van een diploma, je zult altijd een streepje voor hebben op iemand dezelfde ervaring heeft, maar geen diploma heeft.

Origineel geplaatst door Tactic
Er is nog nooit iemand minder geworden van een diploma, je zult altijd een streepje voor hebben op iemand dezelfde ervaring heeft, maar geen diploma heeft.

Em zo is het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D :D :D :halleluja

Ja het domme is dat men vaak alleen maar naar papieren kijkt.
Dat is in het bedrijfsleven helaas ook vaak zo.
Of iemand nou echt iets kan ziet men dan later wel.
Dat geld imho ook met deze opleiding waar ik zelf 0,0 waarde aan geef.

SAE_SSL+Dennis-Beentjes.jpg

Daar wil ik dus persoonlijk geen les van krijgen.

:D

Over de SAE wil ik ook nog wel een centje bijdragen...
Ik heb zelf de SAE gedaan zo'n 10 jaar geleden... Voor mij heeft het betekent dat ik daarna profesioneel verder gegaan ben in muziek en geluid. Ik weet niet of dat zo zeer was vanwege wat ik daar geleerd heb want erg veel en heel diep was dat niet. Misschien dat het nu inmiddels iets anders is dat weet ik niet. Wat ik verder er vooral over wil zeggen is dat het in de allereerste plaats een commercieel instituut is. Zij leven van de enomorme markt van wannabe proffesionele muzikanten en producers. Ik vermoed dat van de klas van 30 mensen waar ik mee begon op de SAE er uiteindelijk 3 of 4 profesioneel verder mee zijn gegaan. Na de opleiding is mijn diploma in de la gegaan en ben nooit meer iemand tegen gekomen die er naar geeft gevraagd.

Dat geld imho ook met deze opleiding waar ik zelf 0,0 waarde aan geef.

Gelukkig denkt mijn werkgever daar anders over, en kan ik werkdagelijks professioneel met audio bezig zijn. En die man waar jij geen les van wilt krijgen.. Is hij te lelijk ? Is het een atheist? Of is hij te kaal? Of kun je ergens anders aan hem zien dat hij niet kundig zou zijn?

Zorg dat er een vriend van je naar toe gaat en duik dan samen de studio in
Heb ik ook gedaan :D lekker een track afgemixt op een dikke VTC tafel (http://www.soundtools.co.uk/Images_T1/Products/TLA/Hi Rez/vtc_plus_meter.jpg) deze

Ik ben zelf daar ooit begonnen aan de EMP course, en dat zuigt echt
na 3 lessen ben ik gestopt want het ging werkelijk nergens over
Sommige mensen hadden nog nooit een mac gezien laat staan logic of cubase

Origineel geplaatst door rendering_rebel
Zorg dat er een vriend van je naar toe gaat en duik dan samen de studio in
Heb ik ook gedaan :D lekker een track afgemixt op een dikke VTC tafel

Daar noem je iets interessants. Het lijkt me sterk dat je door boeken of online tutorials lezen ook leert hoe in de praktijk om te gaan met dit soort tafels (ssl, digidesign), en eveens lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er een werkgever je aanneemt om op die tafel(s) te komen werken als je nog nooit quality time hebt gespendeert temidden van een hi-end tafel. Zelfde geld ook voor bv. microfoons etc etc.
Er is niets mis met het op de goede oude manier te leren, gaat alleen veel meer tijd inzitten, en je moet op de juiste plekken op het juiste moment zijn om ook maar enige ervaring op te doen.

Ik heb mensen gezien die 2 jaar lang elke week 2 bands opnamen en afmixden.
Dan kan je lullen wat je wil maar dan leer je echt wel veel.

Het ouwe verhaal van de koffie jongen die tape operator en later mix engineer werd is achterhaalt.
Ik zou ook liever een 20 jarig studentje met verse oren van het Sae aanemen. (als ik een studio had)

Origineel geplaatst door Tactic
Gelukkig denkt mijn werkgever daar anders over, en kan ik werkdagelijks professioneel met audio bezig zijn. En die man waar jij geen les van wilt krijgen.. Is hij te lelijk ? Is het een atheist? Of is hij te kaal? Of kun je ergens anders aan hem zien dat hij niet kundig zou zijn?

Hey je moet niet alles te serieus nemen.
Het al allemaal wel leuk en aardig zijn maar ik geloof nou niet dat je zonder die opleiding niks ben..
Zou hij zelf een SAE opleiding gehad hebben?
Ik zie het zelf een beetje als geldklopperij hoor voor mensen die zo dromen om een dikke producer te worden.
Mede door een SAE papiertje.

Origineel geplaatst door mono-poly
Hey je moet niet alles te serieus nemen.
Het al allemaal wel leuk en aardig zijn maar ik geloof nou niet dat je zonder die opleiding niks ben..
Zou hij zelf een SAE opleiding gehad hebben?
Ik zie het zelf een beetje als geldklopperij hoor voor mensen die zo dromen om een dikke producer te worden.
Mede door een SAE papiertje.

In mijn tijd waren (bijna) alle leraren van de SAE leerlingen geweest op de SAE. Ze waren ook vrij snel als leraar aan de slag gegaan zonder heel veel ervaring in het veld. Wat ik daar miste was een paar echt ouwe rotten in het vak. Maar misschien is het nu anders.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zie het zelf een beetje als geldklopperij hoor voor mensen die zo dromen om een dikke producer te worden. Mede door een SAE papiertje.

Je betaalt voor wat je krijgt. En een gast die je aanneemt weet dan iig dat je de tijd/moeite hebt genomen om die opleiding af te maken. En meer dan dat zit er ook niet in.

En mensen die papiertjes nodig vinden zijn achtelijke gladiolen. Het is geen garantie voor een kundige en gemotiveerd persoon. Want als je het wil maken dan zul je helemaal het schompes moeten werken om je talent te laten zien en te bewijzen dat je het waard bent.

Back