Ernst_Hill
Gepokt en gemazeld
Origineel geplaatst door mixmannetje
Ralph, misschien heb je hier iets aan:
Ik was eens op een weekend cursus scenario-schrijven/film-analyse.
Zat met 28 mensen in de klas. Kreeg les van een filmacademie docent.
Er zitten allemaal amateur-filmers in de klas dus.
We zien een stukje opening van een film en moesten opschrijven, wat
we gezien hadden.
Dat leverde dus 25 foute en 3 goede beschrijvingen op....
Zit ik op een andere cursus met dezelfde mensen...alleen andere lerares.
Les van een docente filmacademie.
Ze kwam voor de les even aan de bar met de leerlingen praten.
Aardige vrouw.
Tijdens de les geeft ze een schriftelijke opdracht.
Ik snap er geen bal van. Steek mijn hand op.
Kunt u dat nog eens uitleggen, ik snap het niet....waar gaat dit in godsnaam over?
Zegt ze, ja sorry voor jou is het dat en dat....ik zeg oooooooohhh , simpel dus.
Ga ik na de les naar haar toe en vraag: hoe zit dit?
Zegt ze: ja jij werkt anders, auditiever dan de meeste visueel ingestelde mensen hier.
Daar heb ik les in gehad en omdat er maar 3 auditieve mensen in de klas zaten en 25 anderen
, ben ik mijn begonnen met meer visueler te praten....
Huh? Ze zegt, ja daar ben ik in opgeleid. Dat was vroeger niet.
Er zijn mensen op scholen in het verleden geweest met hoge IQ's etc die door de 'verkeerde leraar' jarenlang
hebben moeten lijden onder dat aantal.....
Daar zijn hele volkstammen aan ten onder gegaan en hebben andere vakken zelfs gekozen....
Dat is dus het voordeel van een hedendaagse dagschool en goed opgeleide docenten tegenwoordig...
Als mensen niet op dezelfde golflengte zitten, moet je langer met ze praten, want je stopt al je kennis steeds in een ander laatje bij elkaar...knap vervelend! Alsof je tegen een muur zit te kletsen.
Nou er zit wel iets in...heb een IQ van 136 dus daar ligt het niet aan, als je de slimme bent tussen mensen die minder snel en anders denken dan word jij de domme en de rest is slim...Meerdere mensen bijeen betekend automatisch groepsvorming van gelijkgestemde..
. (Je vraagt er wel een beetje om als je je IQ vermeldt
)