De grote eigengemaakte coverdraad VOOR ALLE LEDEN!!

Die covers van mij uit de andere draadjes zijn niet bedoeld als volledig afgewerkt nummer of dergelijke hoor.

Die opnames zijn in 1 take gemaakt, alles live ingespeeld zonder dat er een (midi) sequencer die meeliep ofzo. Ik ben bovendien één van die mensen die maar 2 handen heeft. Ik zou er dolgraag nog wat meer variatie, lagen en dergelijke instoppen, maar ik heb geen ledematen beschikbaar om dat er ook nog bij te gooien (ik bezit geen pedalen :)).

bv bij die Mike Oldfield had ik continu 2 handen op de piano. Meer dan een piano kon ik dus niet bieden. Je hoort er ook de beperkingen van mijn pianospel in. Dat was de bedoeling van het draadje waarin hij oorspronkelijk gepost werd: toon wat je kan en niet kan op het klavier door bekende melodieën na te spelen.

Bij Vangelis had ik af en toe een hand vrij, dus dan was er ruimte om er een synthje bij te gooien, een drumspoor in te mixen en dergelijke.

Bij Robert Miles had ik 1 hand op de modular en 1 op de piano, behalve in het begin waar dat tweede handje gebruikt werd om de drumdoos erin te mixen.

Laatst gewijzigd:
Ik heb sinds gisteren Kristal zodat ik multitrack kan opnemen indien ik wil. Maar meestal neem ik gewoon single take op. Dat is niet echt uit principe ofzo, maar meer door mijn manier van werken: ik "duik" vaak mijn studio in voor maar 10 minuutjes ofzo (even voor het eten bv) en als ik dan heel de PC moet opstarten, kom ik niet meer aan muziek maken toe. Dus meestal werk ik gewoon op de instrumenten zelf (en ik heb verder geen hardware recorder of uitgebreide hardware sequencer), en als er dan iets leuk uitrolt neem ik een keertje de tijd om de PC aan te zetten en het op te nemen. Andere keren zit ik dan uren in de studio, maar dan zit ik meer te pielen en te proberen en kom ik er dus weer niet aan toe om iets spoortje per spoortje op te nemen.

MIDI is niet echt aanwezig in de studio, dus een midi sequencer valt sowieso buiten beschouwing. Ook niet uit principe hoor. Ik heb geen principes. :D ;)

Ik hou vaste tijden aan voor het maken van opnames. Dan ben ik ook een hele avond (19:30 - 23:30) zoet. Elke donderdag zit ik bij een collega-muzikant en werk aan multi-track. En dan heb ik het nog niet over de vele uurtjes die ik besteed aan het tweaken van mijn synths. Dankbaar resultaat: mooie, unieke sounds en kwalitatief goede opnames.
Dat zou ik nooit bereiken met 10 minuutjes hier en daar of af een toe een avond. Maar goed, iedereen zijn dingetje...

Over dingetjes gesproken... Verder nog mooie covers, IEMAND!?!?

En vóórdat iedereen het vraagt: gewoon met een JV1080, standaard waveset, zelfgemaakt soundje... Jump (Van Halen), studioversie door Van Beukenstein[/URL]...

Mooie opname! Heb het nummer jaren gespeeld. Wel leuk om weer even terug te horen op het forum. Toch wat kritische noten:
Het delay effect vind ik de sound geen recht toe doen. Maakt het rommelig. Juist dat korte soundje brengt de kracht in het origineel.
De attack had van mij nog een tandje hoger gemogen, maar dat is persoonlijk.
Helaas kloppen de noten niet van de solo. Het schema in het begin van de solo is 2-2-3-3 en er wordt hier 2-2-2-4 gespeeld. Ook is de opbouw naar de eindrif verdwenen. Deze wordt oorspronkelijk over de verschillende akkoorden gespeeld.

Maar als het om een eigen interpretatie gaat is het natuurlijk een prima stukje spel. Kan me herinneren dat ik ook nog weleens mijn vingers brak over het solootje ;).
Zal eens kijken wat het nu eigenlijk precies was...

Wij maken covers, geen kopieën. We hebben dus niet de bedoeling om het nummer precies na te spelen. Persoonlijk vind ik onze interpretatie van In-A-Gadda-Da-Vida beter dan het origineel. Wat betreft Jump: al je opmerkingen kloppen en toch ben ik er best tevreden over. Ik vind mijn geluidje ook net iets lekkerder dan het origineel, maar da's uiteraard puur persoonlijk...

Jump, inderdaad een leuk nummer en goed gedaan. Ik ga hem gelijk in mijn band voorstellen en dit weekeinde het "geluidje" maken :)

Wij maken covers, geen kopieën.

Dat is ook prima. Ik vind wel dat bepaalde essentiële stukjes dan moeten blijven bestaan en kloppen. De solo is in dit geval een vrij prominent onderdeel van het nummer. Die had de vrije interpretatie toch moeten overleven :).

Over sounds heeft iedereen wel een mening hier. Haha! Dat kan ook haast niet anders. Het originele geluid was volgens mij op een Oberheim OB-8 gedaan. Dus dan krijgen we analoog vs romplers. Soms een verhitte discussie op het forum.
Het originele geluid had wel wat voller gemogen en dat heb je bij je JV wel gedaan. Dat is zeker lekker.

Maar vooruit over details kunnen we uren doorpraten, het gaat uiteindelijk om het muziek maken en het luisteren naar deze muziek :okdan:.

Ja,. Maak dan gewoon een heeel andere solo,.. bij voorkeur een nog vettere!

Laat maar horen wat je dan bedoelt en post een cover...:engel: :P

Dat is ook prima. Ik vind wel dat bepaalde essentiële stukjes dan moeten blijven bestaan en kloppen. De solo is in dit geval een vrij prominent onderdeel van het nummer. Die had de vrije interpretatie toch moeten overleven :).

Zo werk ik zelf ook. Lekker zelf een invulling geven behalve als ik het typerend voor het nummer vind. Dan probeer ik de essentie goed over te nemen. En in dit geval is voor mij de solo inderdaad ook typerend voor het nummer, dus goed overnemen. Wat iemand essentieel vindt is natuurlijk uiteindelijk erg subjectief.

Mijn eerste en ook gelijk laatste cover in deze Thread(althans wel met deze nieuwe Roland dan).. En voordat ik die kwijt bent duurt nog wel even!

Je plan is mislukt Hans!

YouTube- Maggie may on Gw 8Selfmade

Mijn eerste en ook gelijk laatste cover in deze Thread(althans wel met deze nieuwe Roland dan).. En voordat ik die kwijt bent duurt nog wel even!

Hoewel ik vind dat het nummer een beetje doorzeurt (omdat er eigenlijk alleen maar een sax te horen is als melodie), vind ik het helemaal niet slecht gedaan. Ook de drums zouden iets meer variatie mogen krijgen in de vorm van een break hier en daar.

Dit is echt goed, Hans! Die stem doet me (als de melodie een octaaf hoger springt) enorm aan toto denken, zeg!
Thnx!! Ik neem dat maar als een compliment..*D

De zanger is overigens Cees Bergman, die vroeger (in de jaren zeventig en tachtig) zong in de glam-rock band Catapult, met hits als "Let Your Hair Hang Down" en "Teenie Bopper Band"... Sommige oudere jongeren kunnen zich Catapult vast nog herinneren.

Aan Cees' stem is niet veel versleten, zoals je wel kunt horen...

Back