wat voor mixer nodig?

joostdenatris

2 witte sterren
hi guys,

vraagje van een mixer-rookie:
wat voor mixer heb ik nodig al sik het volgende wil:
- ik heb 2 kaoss pad 3's :P
- ik beatbox er wat mee mbv een (1) mic
- ik wil het mic-signaal met beide kp3's kunnen samplen en fx erop zetten. mic moet dus zowel naar 1e als 2e kp3 kunnen, en vervolgens terug via mixer naar versterker.
- ik heb een gewone versterker met 1x aux ingang.

heb nu net vanmiddag een behringer xenyx 802 gekocht, maar ik heb de indruk dat het daarmee niet gaat lukken. ik dacht: mic op ingang van mixer. kp3's op kanaal 1 en 2 van mixer en klaar. blijkt echter niet zo simpel te zijn....

kan ik beter een soort splitter gebruiken voor mn mic-signaal ? een ander mixer met 2x send/return, of...?

wie weet raad?
thanks! :okdan:
Joost

Ik denk dat het wel kan wat je wilt, maar het is misschien inderdaad niet de mooiste oplossing :)

Je sluit je Mic inderdaad aan op een van mono-kanalen van de mixer. Vervolgens splits het het signaal van de FX-send van de mixer, en dit sluit je aan op beide Kaosspad's. De line out van de Kaosspads sluit je dan weer aan op de stereo-inputs van de mixer.

Nadeel is wel dat je dan niet op de mixer het volume van de microfoon voor één van de twee Kaosspad's kan aanpassen. Als je dat wel via een mixer wilt kunnen doen, dan heb je inderdaad een mixertje met twee sends nodig (liefst allebei pre-fader, wat kortweg inhoud dat je het send-volume onafhankelijk kan regelen van het volume van de mic in de main-mix van de mixer.)

thanx!
ik ben het aan het proberen. krijg echter de indruk dat de behringer xenyx 802 het mic-signaal los houdt van de send/fx.

wat zou naar jou idee wel een mooie oplossing zou zijn dan?

Alles wat je met de fx knop uit je mixer stuurt verschijnt uit de fx send uitgang, zoniet is er iets stuk, deze uitgang kun je splitsen naar je beiden kaospads, en mooiere oplossing zou zijn een mixer met twee sends, zodat het mic volume naar beide kaospads afzonderlijk te regelen valt, maar met deze mixer moet het ook prima lukken hoor.

Back