Logic en StepRecording/Sequencing

><i

Leipste Lid!
Misschien is dit allang gemeengoed, maar ik waag het er toch op. In mijn handleiding staat dit niet omschreven namelijk.

In Logic is het gewoon mogelijk te steprecorden/sequencen. Wat je hiervoor moet doen is:
Maak een lege balk in het arrange window (rechts klikken in windows) zolang als je de sequence wilt maken.
Open de lege sequence in de matrix editor.
Nu zie je aan de linkerkant vier icoontje met midi opties, zet ze allemaal aan.
Ga naar het begin van de sequence en druk een een paar noten op je klaviertje in!
In het control keys overzicht kan je een stapje op het grid vooruit en of achteruit aan een toets op je qwerty (of azerty) toetsenbord toewijzen of een midi knopje ;) .
Wil je grotere of kleinere stappen? dat doe je met de quantize instelling default op /16

Zo, stepsequencing in logic.
Veel plezier

beetje laat, maar ik heb het ook geprobeerd ( en jah ><i verdient een reactie :))

precies 1 stapje overslaan is moeilijk (springt per kwart, moet in te stellen zijn) en stapje terug is automatisch ook het "stapje terug" zelf wissen... even bladeren door de nootjes is moeilijk...

zal nog eens door de commando's en shortcuts heenbladeen binnenkort

Re: Logic en StepRecording/Sequencing

Origineel geplaatst door ><i
Nu zie je aan de linkerkant vier icoontje met midi opties, zet ze allemaal aan.

alleen het icoontje met "IN" is van belang (3e icoontje van boven). aan te zetten met de num+ in de standaard-keymap of muis

rode knopje dus

Attachments

• logic - in.jpg
    logic - in.jpg
    93 KB · Bekeken: 106
En hoe stel je dit dan in bij de Keycommands? Ik vind het maar niet.. =(
Ik heb Logic5 voor pc

In de Key Commands (Ctrl K) :
bij de rubriek 'Various windows' :
MIDI out toggle
en MIDI in toggle

Aan MIDI out toggle heb ik de shortcut o toegewezen, aan MIDI in toggle, de shortcut i. Lekker handig!:geslaagd:

Als je het niet terugvindt, zoek dan in Key commands met 'Find' = vul hier 'toggle' in

Bedankt! :)
Ik heb echter nog 1 klein vraagje dat niet echt de moeite is om een nieuw topic over te beginnen..
Hoe importeer je audio zodat Logic dat audio filetje importeert naar de huidige working dir? Als ik nu audio importeer, edit Logic het originele filetje en dat mag niet.
Thx.

Nog ff terug komen op de step sequencer;
Hoe wijs je een midi toets/knop of qwerty key aan - Locator movement on grid - .. ofzoiets.. :confused:. ? (Iets in de aard van: "Next/ Previous location on assigned grid", moet ik hebben :) ) Zodat je midi kan ingeven waar je wil, zonder de muis te moeten gebruiken.
Ik heb ook zon tracking wheel op mn US428 maar weet niet hoe ik die moet instellen in Logic.. :o:
Ik zou liefst mn transportbar knoppen (locate-keys) of beter: het jogwheel van mn MPC hiervoor gebruiken. Is dit mogelijk?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ikke
Bedankt! :)
Ik heb echter nog 1 klein vraagje dat niet echt de moeite is om een nieuw topic over te beginnen..
Hoe importeer je audio zodat Logic dat audio filetje importeert naar de huidige working dir? Als ik nu audio importeer, edit Logic het originele filetje en dat mag niet.
Thx.

Een eenvoudig truukje :
importeer je originele audio files, niet in Arrange window, maar in het Audio Window (=menu Audio... Audio window, dan CTRL F = add audio file) ;
dan selecteer je al deze audio files in het Audio Window,
in het menu Audio File kies je dan Copy/Convert File,
vervolgens vraagt Logic je in welk foldertje deze identieke copies moeten gemaakt worden,
je kan in één moeite door een nieuw werkfoldertje aanmaken voor de sessie waar je mee bezig was,
en tenslotte vraagt Logic : "Change file references in song to the audio files that have been copied?",
hierop zeg je "Change" :biertje:

Back