sounds van pc naar synthesizer via sysexcl

martin h

Stamgast
hallo
weet iemand met wat voor software je via system excusive sounds kunt overzetten naar een synthesizer(in mijn geval de roland jd-990)?
ik heb op zich wel een programma maar dat is in het engels
dan moet je bepaalde files in directory's(mappen?) zetten
daar begrijp ik helaas niet veel van
het hardware gebeuren zoals midi-kabels ed lukt me wel
kan/wil iemand mij helpen daarmee?

mvg
martin h

Mocht je nog niet eerder met system exclusive dumps hebben gewerkt....:eureka:Vergeet eerst niet een dump te maken van je huidige soundbanks, voordat je nieuwe sounds in je synthesizer laadt.

Ik heb zelf problemen (crashes) gehad met system exclusive dumps via MIDI-OX en ik weet ook dat ik niet de enige ben.

SendSX van de week nog gebruikt, werkt goed (oud als het is).
Maar waarom probeer je anders ook niet even de JD-990 bank manager die ik tijdje geleden in de JD800/JD990 thread heb neergezet? Die werkt helemaal perfect en sluit goed aan op wat je ermee wilt.

Ik heb zelf problemen (crashes) gehad met system exclusive dumps via MIDI-OX en ik weet ook dat ik niet de enige ben.

Okee zelf heb ik daar eigenlijk nog geen problemen mee gehad.....ik zal dat SendSX ook eens bekijken...

Ik wilde ''single sounds'' in midi-bestand (die ik op cd-rom heb) gaan invoeren in mijn Waldorf MicroQ.
Ik heb dit ook nog niet eerder gedaan. Volgens de gebruiksaanwijzing moet het met een sequencer of speciaal "sound editor program". Dus moet ik het midi-bestand dan laden in Sonar, de MicroQ aansluiten en dan het midi-bestand afspelen?
Wie kan mij helpen aan zo'n sound editor program voor de MicroQ? De link bij Waldorf is dood. Hoe heet dit bestand? Misschien staat ie ook op de cd-rom.

Back