Ervaring met modulaire softsynth [BLOK]?

Hyper5nic

heeft electronische roots
Hoi

Ik las net een bericht op sonicstate.com over de gratis modulaire softsynth [BLOK]. Voorlopig gratis althans, want deze is nog in ontwikkeling. Werd ontwikkelt om studenten alles over audio-synthese te leren.

Heeft er al iemand deze gedownload en gebruikt?

Website van [BLOK]

Attachments

• BLOK_titleshot.png
    BLOK_titleshot.png
    31,6 KB · Bekeken: 126
Interessant, mijn eindwerk ging o.a. over het eenvoudig synthetiseren van geluiden, m.b.v. de G2 Modular demo, voor de doelgroep 16 - 18 jaar.

Hun software lijkt wel verdacht veel op de G2 software van Nord, alleen 'fancier' qua uiterlijk en minder opties per module. Het ziet er ook niet per sé eenvoudiger uit, want de moeilijkheid in modulaire synthese zit hem in't schakelen, niet in de modules zelf.

Ik begrijp niet dat 'ontwikkelaars' voor het onderwijs dikwijls oogkleppen ophebben en 'iets nieuws' uitvinden i.p.v. eens een gedetailleerde cursus te schrijven rond 'wat al bestaat'. Als je met modulaire synthese bezig bent, dan moeten apparaten zoals de G2 je toch bekend zijn? Mits goede didactische uitwerking en een mooi uitgestippeld kader kun je voor de G2 ook stap voor stap kennismaken met de modules en op termijn zelf complexe schakelingen maken.

Misschien omdat deze gratis is, voor de arme student? (G2 kost je minimaal 500,-)

Dat noem ik geen oogkleppen, maar geld besparen.

De G2-editor demo is gratis downloadbaar, geeft je alle functionaliteit behalve audio-in en FM en is monofoon. Perfect dus om mee aan de slag te gaan.

Tenzij anders aangegeven door de fabrikant, toch?
Het is voor iedereen individueel downloadbaar,
daarom moet je het als onderwijsinstelling nog niet aanbieden of beschikbaar maken?

Waar ik mijn opleiding genoten heb, werd er door de docenten zelfs geen punt gemaakt over illegale software :)... Illegale software werd zelfs verspreid om geen licenties te moeten aankopen ("Ofwel kopen jullie het, ofwel zorgen jullie dat je een niet zo legale versie hebben").

Nu, ik wilde niet afwijken van het topic.

Roeien met de riemen die er zijn, dat is wat ik bedoel.

Misschien wel leuk als projectje, maar de educatieve meerwaarde is zeer klein.
Een student die wat klooit met blokjes op een scherm, leert geen audio-synthese.
Een student die er een boek over leest leert het ook niet.

Het begint pas wanneer je de twee aan elkaar koppelt.
Dat zie ik hier nergens op een verantwoorde manier gebeuren, ook niet in de aangeboden documentatie.
Kortom, als je een leermiddel uitbrengt, zit er een didactische handleiding bij en dat mis ik hier.
Maar als leren wordt gezien als 'wat prullen met de materie', dan zit je hier goed natuurlijk.

Sorry jongens, beroepsmisvorming.

Hoi

Ik las net een bericht op sonicstate.com over de gratis modulaire softsynth [BLOK]. Voorlopig gratis althans, want deze is nog in ontwikkeling. Werd ontwikkelt om studenten alles over audio-synthese te leren.

Heeft er al iemand deze gedownload en gebruikt?

Website van [BLOK]

kga m checken
is ook in buzz aplicatie vrekijgbaar

is ook een best goed programma
vriend van mij was er erg goed in ,..ik niet wel veeeeeeel mogelijkheden ,...
tracker he

deze block gak checken ,..

Is gratis voor particulier, ook gratis voor een instelling ?

buzz is gratis ook voor doel groepen / instelling goed om te leren enso
wel tracker ,..
veel mogelijkhoor ,....en buzz is ontworpen door nederlanse studenten ...
uc twente

on topic
:engel:

cursus

cursus

Ik begrijp niet dat 'ontwikkelaars' voor het onderwijs dikwijls oogkleppen ophebben en 'iets nieuws' uitvinden i.p.v. eens een gedetailleerde cursus te schrijven rond 'wat al bestaat'. Als je met modulaire synthese bezig bent, dan moeten apparaten zoals de G2 je toch bekend zijn? Mits goede didactische uitwerking en een mooi uitgestippeld kader kun je voor de G2 ook stap voor stap kennismaken met de modules en op termijn zelf complexe schakelingen maken.

Hallo mrt,
Er bestaat inmiddels voor het voortgezet onderwijs (t.b.v. het nieuwe exacte vak NLT (Natuur, Leven en Technologie) een module Sound Design (http://betavak-nlt.nl/downloads/v123/v123_2de_test.pdf), die in alle geval systematisch en gedetailleerd is en gebruik maakt van de kennis die leerlingen in 5 VWO van wiskunde hebben en moeten toepassen in educatieve audio-signaalverwerkingssoftware.

Hallo mrt,
Er bestaat inmiddels voor het voortgezet onderwijs (t.b.v. het nieuwe exacte vak NLT (Natuur, Leven en Technologie) een module Sound Design (http://betavak-nlt.nl/downloads/v123/v123_2de_test.pdf), die in alle geval systematisch en gedetailleerd is en gebruik maakt van de kennis die leerlingen in 5 VWO van wiskunde hebben en moeten toepassen in educatieve audio-signaalverwerkingssoftware.

Hey WaveGuide,

Erg bedankt voor de link! De moeite waard om eens in detail te bekijken!

Vanaf vandaag komt er een mod. synth als No-Brainer bij audiomidi.com

am1n.png

@Hyde: heb hem al gekocht. Wat er niet zo duidelijk bij staat is dat het hier om een gelimiteerde versie van XILS 3 gaat.

"The No-Brainer version is a limited features version of the XILS 3 which doesn't bring all the new modules and modulations possibilities of the recent 1.1.0 and it won't be updated with the incoming new versions (we plan new filter, new preset managements, new GUI, ...)."

Toch de aanschaf waard, voor minder dan twee eurotientjes.

Yup, maar dat is wel 4,5x zo duur ten opzichte van de no-brainer, ik weet niet of ik het dat waard vind.

Maar het is zeker een goed klinkende en leuke synth om mee te stoeien.

Back