Probleem Nord Stage, beeldscherpje geeft geen 'info' meer..

nordstage

Nieuwkomer
Beste mensen

Nadat ik mijn nord stage op de computer heb aangesloten, en een 'nieuwe piano' over heb geplaats, geeft de nord minder informatie.

Ik zal het even duidelijker uitleggen.
Normaal gesproken, als je aan een draaiknop draait (bijvoorbeeld volume/timbre/freq/delay en andere effecten) geeft het kleine beeldscherpje informatie aan. Van -0.40 naar +1.20 bijvoorbeeld.

Nadat ik er wat aan 'gekloot heb' doet hij dit nu dus niet meer!:frons:
Ik heb geprobeerd om de fabrieksinstellingen te downloaden en via de nord stage manager te installeren op de nord, maar dit lukt ook niet..

Kennen julllie dit probleem of weten jullie hoe ik het kan oplossen?
Het schijnt dat je met de 'store knop' je nord stage ook kan restoren..

Lennen

Nee, dat heb ik niet..

Misschien andere nord stage eigenaars die dit probleempje kennen?

het zegt mij niks. heb er een gehad (classic) en nooit problemen mee gehad. misschien dat forumgebruiker Wout het weet. Die weet veel van Nords af.

Wat bedoel je precies met: fabrieksinstellingen overbrengen lukt niet?

Heb je misschien per ongeluk een ouder OS geïnstalleerd?
Ik meen mij te herinneren dat pas vanaf 3.00 de extra informatie over parameters op het display verscheen.

Aangezien ik hem 2e hands had gekocht, wilde ik hem nog een keer hebben zoals hij orgineel is. 'De fabrieksinstellingen' erop zetten.. Ik heb dit gedownload : http://www.nordkeyboards.com/downloads/sounds/nord%20stage/Nord%20Stage%20Backup%20v3.12.nsb

Dit is een volledige backup van zowel de samples als alle programma's en instellingen. Vanuit de nord stage manager zou ik de functie "restore" moet gebruiken en dan het gedownloade bestand aanduiden. Dit lukt mij dus niet.. Maar ik weet dus niet of dit mijn probleem zal oplossen. Het leek mij de enige manier om het op te lossen eigenlijk. Ik ga het binnekort nog wel een keer proberen, maar ik ben niet zo handig in dat nord stage manager.

Het is toch ook perfect mogelijk om het laatste OS te installeren maar dan met de Factory Programs geladen?

Dan heb je alle functionaliteit (want dat wil je tenslotte toch?) met de laatste updates en de originele presets erin.

Back