altijd maar kabels versteken...

benjaminb

Stamgast
Hey guys,

Ik ben beetje een leek op vlak van studio equipment.
Begin aardig wat materiaal te verzamelen en begin in de problemen te komen met mijn bekabeling...

Bv neem nu mijn sampler; als ik een sample wil opnemen moet ik telkens mijn kabel uit synth X gaan uittrekken en in de sampler proppen, 10 minuten later wil ik spelen, geen audio daar kabel nog in sampler steekt, terug versteken... ik begin er gek van te worden :p

Is er niets waar ik al mijn kabels van men instrumenten in kan steken en dan kan routeren via software of een hardware matige knop ofzo ?

Zoja wat raden jullie mij aan (wil zeker geen verlies in kwaliteit enz...)

thx
B

heb je een mengtafel? Je zou een aux-send kunnen verbinden met de input van je sampler. Een andere optie is een patchbay.

heb je een mengtafel? Je zou een aux-send kunnen verbinden met de input van je sampler.

Ik vind het handiger om de main out van je mixer in de input van je sampler te prikken. Het komt tenminste in mijn situatie zelden tot nooit voor dat ik een sample aan het opnemen ben en tegelijkertijd andere geluidsbronnen wil horen.

thx voor snelle reactie, dacht wel dat ik ooit zoiets had zien staan ergens, maar was de naam vergeten.

Die sampler was maar 1 van mijn vele voorbeelden...

Welke patchbay raden jullie aan ?

alright :-) ben al op de site van neutrik zelf wat gaan lezen, is idd wat ik nodig heb, thx a lot.

Waar kopen jullie je kabels als ik vragen mag ? dat kan nogal sterk in prijs variëren heb ik al gezien... en nu ik er een boel zal aankopen ;-)

thx

Met een patchbay blijf je ook steken hoor. Een mengtafel, die op de voorpagina bijvoorbeeld, is een uitgebreide.

Wat je dan hoort of wil sampelen, regel je met knoppen en schuiven.
Ik maak uit jouw woorden op dat je nog geen mengtafel hebt? Vind ik wel vreemd eigenlijk!

Met een patchbay blijf je ook steken hoor. Een mengtafel, die op de voorpagina bijvoorbeeld, is een uitgebreide.