altijd maar kabels versteken...

Ok, die Y cable is gewoon een stereo 1/4" jack naar een aparte 1/4" jack voor zowel L als R brengen, dus als ik het goed begrijp heb ik met dat blokje geen exotische Y cable nodig ;-) en kan je gewon overal dezelfde kabels gaan gebruiken

om spraakverwarring te voorkomen kun je beter spreken van een trs-jack, dan van een stereo jack. Een jack die een stereo signaal vervoert is een trs-jack, maar een trs-jack hoeft niet per se een stereo kabel te zijn. Hij kan bv. dus ook aan Y-lead kabel zitten of gebruikt worden bij gebalanceerde kabels. trs staat voor tip-ring-sleeve. Er bestaat bv. ook een ts-jack (tip-sleeve). Die zie je meestal bij ongebalanceerde mono-kabels.
Het verhaal van die rode blokjes met een trs-jackkabel gaat alleen op voor de inserts van je mixer. Als je in- en outputs van apparatuur met elkaar op een gewone manier met elkaar wilt verbinden, doe je dat meestal met een gewone patchbay die half-genormaliseerd is. Als je in de buurt (=Arnhem) woont, mag je best een keer langs komen om te zien hoe je dat allemaal handig aan elkaar knoopt.

Moet dringend wat studeren op bekabeling alvorens ik kabels ga aankopen, of ik ga foute aankopen doen denk ik ;-) .

bedankt voor het aanbod, maar ben van Antwerpen, beetje ver :-/

ik zou toch gewoon eerst een klein mengpaneel kopen jong...dan kan je eender welke synth of whatever dat er in steekt, via een AUX send met aan één knop te draaien naar je sampler sturen.
Afhankelijk van je 'collectie' synths koop je een 8 kanaals (of zelfs kleiner) of 16 kanaals of meer...dus ergens tussen de 250 a 800 euro

Ik zou echt niet beginnen met een patchbay en dan kabels versteken...
als je nog info nodig hebt, ben ook van antwerpen

heb momenteel al 6 inganen zonder die aux optie, maar we zitten verdomme constant kabels te versteken... enorm tijdverlies en soms getroubleshoot waarom we niks horen enz :p ge kent dat wel

kzit oa met
2x laptop
vaste pc met soundcard
usb soundcard met in-& outputs
wat modulars, men sampler en wat synths

iets om te kunnen routeren gaat ons enorm veel tijd besparen...

Post eens al de in- en outputs van al je apparatuur. Kunnen we misschien wat gerichter adviseren

kzit oa met
2x laptop
vaste pc met soundcard
usb soundcard met in-& outputs
wat modulars, men sampler en wat synths
1 goede soundcard met veel in /outs ( rme, motu weet ik wat) ( 8in/8uit )
en/of
2 een neutrics patchbay kopen 3 setjes patchcords van verschillende lengte effe meten wat je nodig hebt om je apparatuur aan te stuiten + wat 30cm en 50 cm's zou niet weten waarom dan nog die mixer, dan eerder doorsparen voor die soundcard
want ga je voor een analoge mixer dan ben je toch wel wat meer kwijt , zeker omdat meer goede in/uitgangen ook meer kost en ik me bij zo'n aanschaf dan ook van zoveel mogelijk ( 16/8 of 24in/8uit ) in en uitgangen zou willen voorzien. dat is in de toekomst namelijk meestal niet meer uitbreidbaar

Laatst gewijzigd:
Zoals eerder beloofd, alsnog een tekening van een opstelling die grotendeels rond een patchbay is opgebouwd. Vers van de pers!

studio.gif

waw geniaal ik wil ook zo'n tekeningen maken

duizend keer beter dan mijn microsoft excel gepruts

Zoals eerder beloofd, alsnog een tekening van een opstelling die grotendeels rond een patchbay is opgebouwd. Vers van de pers!

heeft jou motif xs7 geen midi ?

maar wel super gemaakt zeg petje af.

voor mij maakt het nog niets uit maar kan zomaar gebeuren dat ik het opeens wel nodig ga hebben.

Jawel, maar de Motif werkt met USB voor MIDI dus die staat er niet apart op omdat 'ie niet aan de MIDI interface vast zit maar direct op de PC.

Back