FANTOM G & NORD RACK probleem

babybang

Nieuwkomer
hi, ik heb net een fantom g gehaald en heb een nord rack van iemand gekregen....
werk met logic 9
motu 828 soundcard

nu wil ik de sounds van men nord door men fantom g laten draaien maar het wil me maar niet lukken :stupid

midi in/out van de fantom gaan naar men motu soundcard
thru van men fantom naar midi in van de nord
nord out mono naar de fantom line in

ik denk dat ik in men fantom iets moet instellen maar geen idee wat of hoe ik het moet doen...logic studio 9 ken ik maar midi is niet men ding

thanks in advance

Op het front panel van de Fantom zit een knop genaamd line in. Volgens mij moet je die indrukken om geluid te horen.

Is niet moeilijk. Staat allemaal in de handleiding hoor 8)

bedankt voor jullie snelle antwoorden.

in men fantom bij external device heb ik hem op channel 1 staan en op men nord staat die op midi channel 1

maar heb geen idee of dat ok is....

als ik bv de fantom in sample mode zet en dan op men nord de trigger knop indruk hoor ik de klank wel..maar dat is natuurlijk simpel een geval van de line in horen...

maar die midi wil maar niet

... in men fantom bij external device heb ik hem op channel 1 staan en op men nord staat die op midi channel 1 ...
En dat geldt ook voor Logic?

Als ik het goed begrijp wil je Logic de MidiNotes laten aanleveren, maar het geluid van de Nord gaat via de Fantom?

Laat Logic eens de Nord aansturen zonder de MidiThrough van de Fantom, dus een direct lijntje computer > Nord. Werkt dat wel?

Wout

men computer is binnen voor een upgrate dus ik zit hier nu op het moment alleen met de fantom en de nord..het enigste dat is aangesloten is fantom nord en motu geluidskaart

dus ik zou het graag door de fantom doen .... maar je bedoelt even proberen om de nord door men motu soundcard aantesluiten zoals ik nu de fantom heb aangesloten maar hoe stuur ik hem dan aan?

Ik denk dat ik het probleem al weet en dat is zelfs MET de handleiding verre van helder.

Standaard stuurt de Fantom op 0 midi kanelen. 1 van de pad modes heet midi switch (geloof ik, heb hem al een jaar niet meer). Dan gebruik je pad 1 als switch om midi kanaal 1 aan te zetten voor uit te sturen, pad 2 voor midi kanaal 2 t/m pad 16 voor kanaal 16.

Wellicht dat je nu ergens in de system menu's een midi kanaal hebt gekozen, maar dat is niet bedoeld voor aansturen van externe instrumenten, maar voor synchonisatie.

Hoop dat je hier wat aan hebt, want dat kostte mij ook wat hoofdbrekens.

nog steeds niets....niemand die een external device op zen fanto g heeft aangesloten hier op de forum? bugging out here

FF back to basics: Begin eens met de Fantom G in patch mode. Sluit een koptelefoon aan op de Nord. Dan Fantom G midi out naar Nord midi in en die midi switches proberen. Zet ze gewoon alle 16 aan (alle pads branden dan rood)

Op enig moment MOET de Nord geluid geven. Zoja, dan audio out Nord naar audio in Fantom G en dan zorgen dat de line in aan staat op de Fantom G. done.

Ik gooi het er toch in, want soms werkt het en vraag me niet waarom. Zet de Nord eens naar Global Midi channel 16. Doe je door Shift vast te houden en twee keer de Unison knop in te drukken.

Ik ben benieuwd...
Het is trouwens verdraaid moeilijk dit soort problemen op afstand proberen te verhelpen.

Wout

Is het nu gelukt? :-)

...en Kadootjes op marktplaats aan het zetten... :)

Ben nu na een week toch wel benieuwd of het gelukt is of niet....

Denk t niet, want volgens mij krijg je vanuit de midi thru van je fantom nooit je nord aan de praat. Zou em eens in de midi-out stoppen op de fantom (als je standalone zonder computer werkt).

Thru zou wel moeten werken als hij het via z'n motu route, maar eerder heb ik ook al aangeraden om 'ff back to basics' het eerst met een simpeler setup te proberen. Dus out van fantom naar in nord.

De fantom kan een bitch zijn om midi eruit te krijgen en van Wout begrijp ik dat de Nord ook zo z'n maniertjes heeft.

maar goed als we geen feedback meer krijgen kunnen we gaan raden tot we een ons wegen.

Ik heb Babybang even een PM gestuurd dat we benieuwd zijn.
En ook wel bezorgd, natuurlijk :D

Bang, vertel... vertel...

Wout

haha bedankt voor de bezorgdheid.....maar was even niet thuis lol.....ok de back to basics stap heeft gewerkt....ik heb alle midi kanalen op de fantom open gezet en nord in en uit naar de midi poorten van de fantom gestoken(in/uit)...kreeg signaal door de hoofdtelefoon....om optenemen heb ik via de line in de nord als audio moetten opnemen...nu heb ik men mac terug heb het aangesloten....en als ik opneem in logic neemde hij elke key 7-8 maal dubbel op dat heb ik verholpen door de midi kanalen in de fantom allemaal uit tezetten en gewoon 1 midi kanaal tegebruiken...ik heb wel weinig in de studio gezeten dus ik ga na het weekend nog eens alles overlopen en als ik meer info heb i'll let the forum know...nog eens bedankt voor jullie hulp echt een goede forum hier.....

peace

Goed om te horen dat je weer een stap dichter bij de oplossing van je probleem bent gekomen. Wat ik nu uit je bevindingen haal is dat de nord in omni mode staat en op alle midi kanalen ontvangt. (zoals Wout al zei)

Als je nog wat problemen tegenkomt dan laat maar horen! :)

Back