Aansturen 2 keyboards met 2 modules - live

Toon Pas

Nieuwkomer
Ik gebruik live in mijn band 2 keyboards (Roland A30 en A33) en twee modules (Roland XV-3080 en Yamaha motif-rack XS).

Ik wil nu graag deze modules "door elkaar kunnen gebruiken" bijv. Piano geluid van Roland op keyboard 1 en strings van Yamaha op keyboard 2.

Omdat ik in een band speel moet ik snel van het ene geluid naar het andere geluid. Momenteel gebruik ik alleen de performance user bank van Roland die ik voorgeprogrammeerd heb met de gewenste geluiden, zodat ik met "een draai aan de knop", snel een andere geluid/setting heb.

Heeft iemand een idee hoe dit te doen? Als ik een ander keyboard (controller) moet aanschaffen is dit geen probleem.

Ik hoop dat ik het een en ander duidelijk heb kunnen maken (en dat ik in het juiste forum post).

Groeten,

Ton

Gebruik 2 verschillende midi kanalen voor de keyboards,
Programeer je userbanks in de modules zo dat ze op hun beurt klaar staan voor het juiste midikanaal.

Je kan hetzelfde doen met de yamaha, een performer user bank maken,
Zorg dat de nummering hetzelfde is als de roland.
Wanneer je een program change commando uitstuurt vannop je keyboard dan springen ze allebei op die patchnummer.

Met midi channels en Performer banks moet het allemaal al lukken :okdan:

My 2 cents ;-)

Groetjes

Vic

Hoi Vic,

Bedankt voor je antwoord. Dit betekent dus dat ik voor de Roland 64 user banks kan gebruiken (zoals ik nu doe) met in combinatie 64 user banks van de Yamaha en 64 (65 - 128) user banks alleen van de Yamaha?

Groetjes,

Ton

Back