Moet kiezen tussen Motif SX61, Tyros2 of 2ehands Solton M60...

scubasynth

Nieuwkomer
Hallo,
met enkele vrienden wil ik binnenkort samen wat muziek gaan maken.
Ik overweeg de aanschaf van een Motif XS61.
Iemand raadde me echter aan te gaan voor een Tyros2.
Bedoeling is wel dat we in eerste instantie op een vlotte manier gebruik kunnen gaan maken van midi-files.
En er wordt me ook voor een veel lagere prijs (300 euro) een Solton M60 aangeboden. Kan deze ook goed dienst doen?

Mag ik even kort jullie opinie?
Dank en Groeten, Hans

???! Nieuwprijs Motif XS 61:2449,- Marktplaatsprijs Tyros2:999,- 2ehands Solton M60: 300 euro...

hmmm, Sinterklaas is net geweest, maar ik weet niet wat het budget is voor deze aanschaf, na wat geGoogle kwam ik erachter dat je deze vraag ook al op het keyboardforum had gezet:eureka: dus qua informatievoorziening ben je al goed bezig;)

Als je een XS61 voor 1000 euro kan krijgen, zou ik meteen zeggen, doe die (ik vind vocoders fantastisch),maar misschien dat die toch iets minder geschikt is om veel/ verschillende midifiles te handelen (lijkt me dat een Tyros2 daar iets meer voor gebouwd is zeg maar) over die Solton heb ik totaal geen idee wat die nu precies kan of doet maar op de gevonden plaatjes ziet ie er nou niet echt nieuwerwets uit terwijl een Tyros2 uit 2005(?) is dus dat ligt al wat dichter bij 2009 ...

anyway, wellicht dat die Tyros2 voor jou en de dingen die je ermee wil doen qua coverband ondersteuning zal ik zeggen, het meest handig en ook geluidentechnisch zeer goed klinkt (ja ik weet Tyros3: nog beter,maarja kost ook een aardige duit)

Tja, Kan me voorstellen dat een tyros2 voor jou geen slechte keuze is...

Persoonlijk zou ik een korg M3 kopen
Geen begeleidingsautomaat zoals de tyros,, een echte synth met Karma2
Dat is een soort arpegiator/groovding X1000 keer beter

GM Midifiles kan je op bijna alle moderne dingen afspelen,
Daar ben je wel rap klaar mee:L

De Tyros serie(1/2/3) hebben een groot deel van de Motif Engine in zich(Geen arpegiator)...

Dat is dus helemaal geen slechte keuze, En qua midifiles zit je sowieso goed(Heeft 40gig ingebouwde HD en USB Stick ingang aan de voorzijde)

Lekker voor de Motif gaan. Een echte synth ipv zo'n Tyros monster.

Motif XS is een gave synth, maar misschien wat hoog gegrepen als je net begint en alleen maar een beetje muziek wilt maken met wat vrienden. Aangezien je twijfelt tussen apparaten varierend van 300 tot 2500 euro zou ik lekker beginnen met dat ding van 300 euro, die doorverkopen als je hem zat bent en zo omhoog werken naar het topspul toe. Misschien vinden jullie er wel niks aan of hebben jullie geen talent en dan zit je daar met zo'n dure unit.

Wat voor muziek(stijl) gaan jullie maken?
Hoe groot is de rol van de synth/keyboard in 't bandje?

sowieso gaan voor een XS ipv zo'n nep keyboard

Ja het blijft Synthforum natuurlijk...;) Maar zoals altijd gaat het niet om wat mensen hier graag zouden kopen, maar waar de TS in zijn situatie het snelst happy / makkelijk resultaat mee kan halen... Volgens mij is een Motif XS -op zich een monster synthworkstationbeest- misschien niet de slimste eerste aanschaf voor het spelen in /met een beginnend vriendenbandje ....

Maar ik zou zeggen,loop eens een goeie muziekwinkel binnen en leg de verkoper uit wat je wil gaan doen en probeer de XS en Tyros uit , wellicht dat je daarna al weer wat meer weet wat je zelf het best ligt....:doei:

trouwens, als je even op een Tyros speelt, kunnen er ook zeer brute sounds/ leads/ beats uit komen ...dus het is niet zo dat er alleen maar duffe samba's of engelse walsjes uit de speakers komen......

Wellicht is een Yamaha MO6 ook een optie om te overwegen. In ieder geval wat aantrekkelijker qua prijs en toch de ES sounds.

om midi af te spelen is een tyros ook niet slecht. alleen wel voor de Motif gaan als je het geld hebt.

een Mo heeft toch wel weer een minder klavier, zou ik dan weer niet doen.

Back