shappy1010
Stamgast
Origineel geplaatst door phutjens
Hoi Shappy,
Dank voor je uitgebreide input!
Tjsa, ik las ook de twijfelachtige recensies van de Kurz op HC. Niet best, op de sound na dan. Maar ben erg benieuwd naar je opinie als 'm getest hebt.
En Cubase: ja, daar heb ik ook nog even aan gedacht. Zou dan een Motif rack of XV 5050 kopen. Maar mijn computer trekt dat niet echt, en belangrijker, ik heb het idee dat dat lastiger en minder intuitief ewrken is dan met een workstation.
Je pc trekt het niet!?! Je heb een PIII man dat is MEER als voldoende, we hebben het hiet over midi, wat qua data geen ruk voorsteld, dus ook niet moeilijk te configureren is.
Origineel geplaatst door phutjens
Over de Fantom hoor ik i.d.d. minder postieve geluiden dan de Motif, maar weet niet of dat in mijn geval ook minder positief zou zijn. Ik denk geen sampler te gebruiken en vind de uitbreidbaarheid van de Fantom voldoende. Zijn er dan nog punten waar de Motif de Fantom 'verslaat'? Sound vind ik te subjectief, dat kan ik toch het best zelf beluisteren, maar andere argumenten zijn welkom!
Ik weet gewoon erg weinig af van de fantom, zoals ik al zei ben ik een beetje op roland uitgekeken, ik heb een JV1080 (10 jaar oud), en ik stond versteld toen ik er achter kwam dat de eerste drie banken exact hetzelfde zijn in de XV5050.
Maar wat Yamaha betreft, een mooie optie van Yamaha zijn de Expansion boards, de VLB´s, mocht het je ding zijn dan is er een VA, FM, zelf een DX7 board waarmee je een compleet nieuwe synthengine (additioneel polyphony) toevoegd aan je Motif, Yamaha is de enige die dit momenteel heeft als optie. Spaart je misschien later weer een nordlead uit ofzo...