Siel Cruise!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
het demo'tje staat hier blijkbaar in herhaling, vindt het wel tof klinken

denk dat het probleem veel voorkomend is met de cruise, die ik vorige week bijna had gekocht had hetzelfde probleem,...

zal mijn eko tijgertje maar eens door ne filter halen

De mijne had ook een monogedeelte dat uitviel. En een pitchknop die afgebroken was. Blijft het monogedeelte nu wel gewoon werken?

Hopelijk krijg je je Juno ook hersteld! En kan je beslissen over je workstation, want dat lijkt hier ook wekelijks een ander te zijn. :)

Maar met 2 synths, een workstation en een toekomstige drumdoos zou ik wel eens aan een mengpaneeltje en speakers gaan denken.

In ieder geval, veel plezier met de Cruise! Mits wat creativiteit valt er zeker iets leuk uit te halen. Lekkere strings en met het monogedeelte valt ook wel wat te maken van realistisch tot spacy. Leef je uit!

Het mono gedeelte werkt wel, Maar niet alles!
Althans, De Vcf Resonance werkt niet en de Vibrato werkt niet!

Heb ik al geprobeerd, Dat is het niet!
Maar het aparaat heeft ook heel lang in een garangebox gestaan dus niet zo verwonderlijk dat niet alles het doet!
Toen ik hem net aandeed werkte 1 toets niet lekker, Even 10 minuutjes gespeelt en hij werkt weer prima, ook zijn de krakende potmeters verdwenen!

Work Is In progress

Ben er lekker mee aan het opnemen geweest, Valt me wel op dat de synth niet veelzijdig is!
De Juno is heel veelzijdig, Althans, Van dikke basjes, Lekkere kicks, Gekke snares, Coole leads, Tot de mooiste strings!
En dit is gewoon standard pianotje, Orgeltje, Acordeonnetje, Strings(Niet eens heel gek klinkend trouwens) en wat Brass(Al is de bass alleen met Cut Off en de Resonance switch wel aardig!)

Duh, dat is het presetgedeelte. In het vrije monogedeelte kan je een stuk meer freaken.

Overigens gebruikten enkele topgroepen de Cruise, met name omwille van zijn strings (massive attack dacht ik). Er valt dus wel iets mee te doen.

Ja, ok!
Maar dat is het MONOgedeelte:P
Als ik opnames maak wil ik dat wel Polyfonisch doen he

Als ik opnames maak wil ik dat wel Polyfonisch doen he

Koop dan polysynths in plaats van monosynths...Overigens hoeft in een opname toch niet elk instrument polyfoon opgenomen te zijn? Of layer jij alleen maar akkoorden op elkaar.

Of desnoods layer je monofone secties tot een polyfoon geheel als je dat per sé wil. Wendy Carlos en Wünderlich hebben zo hele albums met een Moog 55 opgenomen waarin oa oplyfone orgelklanken voorkwamen door 3 keer monofoon op te nemen.

Maar goed, voor bepaalde instrumenten (baslijnen bv, maar ook dingen als fluiten en andere intrinsiek monofone instrumenten) is monofoon meer dan genoeg. Anders zouden alle monofone synthesizers zoals een Minimoog nogal pointless zijn he?

Van dikke basjes, Lekkere kicks, Gekke snares, Coole leads, Tot de mooiste strings!
Van al deze dingen die jij zo veelzijdig vindt aan een Juno tov een Cruise, kunnen eigenlijk alleen sommige leads en de meeste strings polyfonie gebruiken. De rest speel je net zo leuk monofoon. Veel leads kan je ook monofoon perfect spelen, en sommige strings komen monofoon ook lekker weg. Niet elke klank hoeft als een piano gespeeld te worden. Of je nu Maggy May opneemt of iets anders.

Ik zag ergens een gratis kapotte Akai AX600 (?) staan laatst. Niks voor jou?

Ik heb hem niet gekocht overigens, Maar gewoon gekregen,
En je mag een gegeven paard nooit voor z`n bek slaan:P

Mijn punt was dat een Siel Cruise een synth is die monofoon behoorlijk tweakbaar is en polyfoon nauwelijks. Dus als je dan, zoals tyros zegt, polyfoon wil opnemen en klaagt over de beperkte tweakmogelijkheden hierin tov een Juno, is mijn reactie daarop dat hij dan een echte polysynth moet gebruiken en niet een monosynth die ook een orgel+strings polysectietje heeft (je kan bij de Cruise nauwelijks van een poly"synth" sectie spreken, want het nauwelijks dieper dan wat presets). Maar dat was daarnet duidelijk wat te kort neergeschreven om nog begrijpbaar over te komen. :)

Maar aangezien driekwart van de troeven die tyros dan van de Juno noemt niet echt polyfonie vereisen, denk ik dat hij het noorden even kwijt is wat mono- vs polysynths betreft.

Hij klonk echt als een natte scheet voordat hij er mee uit scheed :-)

Onzin, hij klinkt prima. De poly sectie is zeker leuk. Onbeperkte polyphonie en al die geluiden zijn te layeren.

Als je mono gedelete het niet doet, check dan ff de die drukknopjes waarmee je kan schakelen, mono/poly/beide. En uiteraard wat al gezegd werd, ff alle flatkabels loshalen en weer terug stoppen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back