DINSYNC DIY

falafelbiels

Learning to wiggle
Goed,

Ik wil me dus binnenkort weer een leuke sequencer gaan solderen, je kunt er nooit genoeg van hebben zeg ik dan.
Nu zou ik graag Dinsync in willen bouwen omdat dat het zo handig maakt het ding mee te laten hobbelen met alle andere spulletjes. Midi zou natuurlijk ook te gek zijn, maar Dinsync is wat haalbaarder voor mij. Daarbij heb ik op verschillende Midi-clock volgende apparaten een mooie Dinsync output zitten.

De sequencer zal gebaseerd zijn op een cd4029 als klok die multiplexers aanstuurt. Deze klok zal een triggersignaal moeten volgen wat ik volgens mij met het grootste gemak uit Dinsync zou moeten kunnen halen. Ik vermoed dat ik met de Dinsyc puls een andere cd4029 kan aanjagen die op zijn beurt een analoge multiplexer aanjaagt. Deze multiplexer moet als divider dienen met de Dinsync puls aan de input. Zo kan met een schakelaar op het frontpaneel verschillende, eh, "divisions(?)" van de dinsync gebruiken, dus ook "rare" maatsoorten (heeeee ik ben met hiphop opgegroeid).
Jullie volgen het nog he?

Goed, dan zou ik met het Start/stop signaal van de Dinsync, wat volgens mij gewoon een aanhoudend gate-signaal is, de multiplexers kunnen enablen en resetten.

Denk ik.
Zou het zo eenvoudig kunnen zijn?

Suggeties iemand? :okdan:

Laatst gewijzigd:
Hmmmm misschien beter een decade counter te gebruiken als clock divider? Bijvoorbeeld met op alle outputs een schakelaar om betreffende pulse verder naar de cd4029 of de eigen reset te sluizen. Of denk ik te simpel?

overweeg ook eens groove/shuffle in je ontwerp

wat ik zelf super vind aan sequencer is als elke track een aparte lengte/maatdivisie kan hebben .

Sja dat is voor mij nog een beetje advanced. Maar ik heb een shufflebox kit die Dinsync uit heeft, vandaar mijn Dinsync overweging.

wat ik zelf super vind aan sequencer is als elke track een aparte lengte/maatdivisie kan hebben .
Als het goed is krijgt elke track (en dat zullen er hooguit drie worden) een eigen multiplexer, dus zoiets moet kunnen.

Ik neem aan dat je het niet oneens bent met het dinsync-in verhaal dat ik verzonnen heb? (even een wiel opnieuw uitvinden)

watmoetje sequencer uit spugen cv gate / dinsync...?
:halleluja

asjet goed koop wil doen ..isdit demanier
bv een mfb sequencertje met wat losse modules benje al ardig op weg

hehe ja CV/gate/trigger moet ie uitspugen.

En ik heb een SEQ-02 en wat losse moduultjes, maar vind het zo leuk om zelf een interessante sequencer te bouwen (heb er tot nu toe 2 gemaakt). De seq-02 gebruik ik eigenlijk alleen als triggerbron om de DIY sequencers mee aan te sturen. Hij staat hier dus ook te ruil tegen een seq-01 omdat ik daar eigenlijk meer aan zou hebben. CV's indraaien doe ik liever met net zoveel potmeters als dat de sequencer stappen heeft...

Back