Kontakt alternatief?

snitch

°⧭°
Ik heb Konkrete 2 aangeschaft, in de veronderstelling dat ik deze vervolgens met de 'gratis' NI Kontakt player kan spelen. Dit blijkt niet zo te zijn: deze versie speelt enkel de meegeleverde NI library normaal af, anders sets in de 15 minuten demo mode. Zo blijkt op het NI forum.

Of mis ik iets? :stupid

Zo niet: ik zocht op KVR audio al naar een ècht gratis alternatief, maar vond niks bruikbaars. Daar Konkrete 2 ook met Battery, EXS24, HALion en Reason kit definities wordt geleverd heb ik ook daarvoor een gratis alternatief gezocht. Wederom: niks bruikbaars.

Iemand tips?

Probeer deze eens:
http://www.vemberaudio.se/shortcircuit.php

Werkt alleen onder Windows, maar heb er al goede dingen over gehoord.

Het kan wel zijn dat je de .NKI's of dergelijke niet rechtstreeks kan laden, maar gezien dat Konkrete maximum 6 velocity layers heeft (en die Soniccouture samples meestal erg duidelijk zijn gecatalogiseerd) lijkt het me niet te moeilijk om gewoon met de .wav'jes aan de slag te gaan en zelf een nieuw programma ineen te steken.

Andere samplers hebben natuurlijk niet de finesse van Kontakt wat betreft de Scripts, die maakt Konkrete (en al de Soniccouture packs) wel dat beetje leuker!!

Shortcurcuit werkt goed. Het is een uitgebreide sampler dus je kan er wel heel veel mee. Die programmeur heeft daarna de sampler van ableton gebouwd, als ik het goed heb, dus dat hij door die gratis vst is benaderd door ableton zegt al genoeg.

Zelf heb ik met kontakt gestoeid maar vond de workflow niet goed genoeg, ik heb NI battery gekocht en gebruikt maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog de NNXT sampler van reason. Dat is mijn alternatief voor kontakt.

Thanks, ik probeerde inderdaad shortcircuit, maar deze laadt geen van de geleverde kit-formaten, ik ga dus inderdaad zelf het werk moeten doen, het is niet anders.

Shortcurcuit werkt goed. Het is een uitgebreide sampler dus je kan er wel heel veel mee. Die programmeur heeft daarna de sampler van ableton gebouwd, als ik het goed heb, dus dat hij door die gratis vst is benaderd door ableton zegt al genoeg.

Zelf heb ik met kontakt gestoeid maar vond de workflow niet goed genoeg, ik heb NI battery gekocht en gebruikt maar tegenwoordig gebruik ik alleen nog de NNXT sampler van reason. Dat is mijn alternatief voor kontakt.

Hij heeft hem na/tijdens het werk bij Ableton gratis gemaakt. Daarvoor was het gewoon dokken. Het is een wereldsampler voor dat 'geld' en werkt erg simpel. Ik gebruik hem erg veel. NI/Kontakt is wat mij betreft de weg kwijt na versie 1.5.

Thanks, ik probeerde inderdaad shortcircuit, maar deze laadt geen van de geleverde kit-formaten, ik ga dus inderdaad zelf het werk moeten doen, het is niet anders.

heb je ook de v2 geprobeerd(beta) ?

Ik gebruik ook Shortcircuit. Super plug-in en dat gratis. Ik heb ook de gratis HighLife van DiscoDSP geprobeerd, maar die crashte vaak en die klacht heb ik meer gehoord.

@Virkaz: ja 1 en 2 geprobeerd. Shortcircuit ziet er 'op papier' inderdaad lekker uit, de interface moet nog even klikken bij me, tijd voor de helpfile! :eureka:

Back