4 x dual mono reverb uit 1 bakkie?

Robert

Nieuwkomer
Dag allen.

Wie kan mij vertellen welke effect bak ik moet hebben om 4 x een mono (instrument) signaal te voorzien van een reverb effect en deze dienen allen afzonderlijk als 4x mono de effectbak te verlaten om daarna aan een insert op de mengtafel te worden toegevoegd.

Ik weet dat de Lexicon mx400m dat kan (2x dual mono) maar deze kan ik nergens voor weinig vinden. Wie heeft er een idee? Mogen ook twee bakken zijn met 2x dual mono.

de meeste bakken hebben alleen maar algorithmen die sons dual mono zijn maar ik wil dat alle effecten op de effectbak dual mono geschakeld kunnen worden ongeacht of deze nu mono of stereo zijn.

Wie helpt me?

Zoek maar naar de Zoom 9010. Zou niet duur moeten zijn en doet wat jij wil. Je kunt kiezen hoe je de 4 DSP's wil gebruiken. Heb er zelf eentje. Als je meer kwaliteit wil... Ensoniq DP4+ zoeken.

Een Dp4 is ideaal voor wat je wilt.
Meestal rond de 400,-

Je kan ook overwegen om twee losse dual mono fx bakken te kopen.
Als je 1he bakken weet te vinden dan nemen ze niet eens meer ruimte in dan een Dp4 welke 2 he is.

bedankt voor de reacties.

Kun je mij de voordelen van aansluiten via aux return vertellen ten opzichte van aansluiten via insert?

bedankt voor de reacties.

Kun je mij de voordelen van aansluiten via aux return vertellen ten opzichte van aansluiten via insert?

Als je inserts gebruikt gaat je hele signaal door de effectsprocessor, dus inclusief het "droge" signaal. Het hangt wel af van de kwaliteit van je effectprocessor (met name de A/D en D/A converters), maar doorgaans is dit een minder goed idee omdat je bronsignaal er niet beter op wordt.

Met aux sends en returns komt alleen het effectsignaal (100% "wet") uit je processor en is de kwaliteit van je bronsignaal niet in het geding.

Als je inserts gebruikt gaat je hele signaal door de effectsprocessor, dus inclusief het "droge" signaal. Het hangt wel af van de kwaliteit van je effectprocessor (met name de A/D en D/A converters), maar doorgaans is dit een minder goed idee omdat je bronsignaal er niet beter op wordt.

Met aux sends en returns komt alleen het effectsignaal (100% "wet") uit je processor en is de kwaliteit van je bronsignaal niet in het geding.

Helemaal juist, met nog als aanvulling in het verlengde van etaoin:
Als je een mengpaneel hebt met meer dan 4 kanalen en ook een aantal FX send en return, kun je via de send knoppen het signaal van ieder willekeuring kanaal naar die FX sturen. Dus met een 24ch mixer, en 4 aux send, kun je toch IEDER kanaal van FX voorzien als je dat wilt. Hoef je dus geen 20 I/O FX voor te hebben. Dat scheelt dus veel in hardware.

Back