probleem met microfoon afstellen in cubase

joanne

Ingeburgerd
Hoi hoi allemaal,
ik heb eigenlijk 2 vragen waar ik alleen echt niet uitkom, dus ik hoop dat jullie me willen helpen.

1. Hoe ik de microfoon ook plaats of afstel in cubase (met dat F3 scherm) als ik harder zing dan krijg je in de opname dat geluid alsof de 'microfoon ontploft'. Wat kan ik hieraan doen?

2. Tijdens het werken met cubase komt het redelijk vaak voor dat ineens het geluid overspringt naar hetzelfde geluid maar dan met gekras ertussendoor. Dit verandert meteen weer naar goed geluid als ik in het tabblad 'devices' --> device setup nogmaals de E-mu tracker selecteer (ook al stond ie al geselecteerd). Heeft iemand hier een verklaring voor?

Groetjes Joanne

Je volume staat waarschijnlijk te hard op je audio interface en het geluid klipt.
Zang heeft vaak een grote dynamiek en je moet dan of niet te hard opnemen of er een compressor opzetten.

Zou een losse verbinding kunnen zijn of een slechte kabel.

Vertel eens wat meer hoe je alles aangesloten hebt en wat voor computer en audio interface je hebt.

Groeten

Wim

Computer: Acer aspire 7720ZG laptop
E-MU tracker pre
MXL 990 microfoon

Het Emu kastje zit met een usb aansluiting op de pc aangesloten. In het Emu kastje zit een kabel naar de microfoon en een aansluiting naar de koptelefoon.

Ik had inderdaad nog niet bedacht dat ik het microfoonvolume ook kon aanpassen op het Emu kastje, zal het zo nog eens proberen.

lijkt me een goed idee !

Het probleem in vraag 2: Tijdens het werken met cubase komt het redelijk vaak voor dat ineens het geluid overspringt naar hetzelfde geluid maar dan met gekras ertussendoor. Dit verandert meteen weer naar goed geluid als ik in het tabblad 'devices' --> device setup nogmaals de E-mu tracker selecteer (ook al stond ie al geselecteerd). Heeft iemand hier een verklaring voor?

heeft niet te maken met een losse kabel, want ik heb alle kabels gecontroleerd. Bovendien zou het dan toch ook niet weg zijn op het moment dat ik opnieuw emu selecteer bij devices? Iemand ideeen?

Back