Korg Trident informatie

Over de Korg trident vind ik nu eens weinig informatie op het net, zelfs nergens op google een degelijke foto waar ik de parameters op het frontpaneel kan aflezen...

Wat is het met deze gigantische bak?
Er staat er ook nergens eentje te koop( niet dat ik op zoek ben), wat kost deze zoal?

Ik heb er zelf ééntje op de kop weten te tikken vorig jaar. Het is inderdaad een synth die je niet al te vaak tegenkomt.
Af en toe komt er een voorbij op Ebay van een verkoper in Japan.
Hij vraagt er rond de 1300 Euro voor en is in hele goede staat. (De synth bedoel ik dus :frons: ).
Ga ook eens rondkijken op YouTube, ik heb wel eea gevonden.

Er zijn 2 modellen ,, de laatste heeft een extra envlope voor de filter etc
Als je er eentje wil ga dan voor de IIde

Had begrepen dat de synthsectie een polysix is met 2 VCO's 8)

Ja had al gezien dat er een MK 1 en een MK 2 is waarbij de tweede meer user presets en een aparte filter env.

Buiten een zeer irritant filmpje van een kerel die 4 minuten praat OVER de trident, en dan enkele geluidjes laat horen, en een filmpje van een kerel die absoluut probeert te vermijden om in beeld te komen en daarom heel dom van opzij alle parameters zit te veranderen... en 10 filmpjes ivm de retrofit vr de trident, vind ik zeer weinig info.
Zoals ik al zei, geen HI RES foto's van het frontpaneel, weinig sounddemo's (de enige staat op vintagesynth - is trouwens best wel mooi)...

Erg weinig info dus over deze synth.

Buiten een zeer irritant filmpje van een kerel die 4 minuten praat OVER de trident,

Daarin zegt hij dat de synth-sectie niet zo bruikbaar, magertjes is ????????? :stupid

Ik zou me toch een beetje schamen om zoiets te zeggen:o:

Liever schrijf ik

Polysix = Vet, mono/poly = Vetter, tridend = Vetst

Of zie ik dat verkeert ??????

Hij is vooral ZWAAR!!!!!! Maar de sounds ook. Zelden zulke mooie analoge strings gehoord. Schop m'n maat nog steeds voor z'n kop omdat ie da ding verkocht heeft...

Het wel 'n apart geval qua gebruikzaamheid. Maar ik hou wel van aparte gevallen.

Ik ben rolands analoge (DCO) bakken gewoon, de goedkopere dan. Juno, JX3P.

'k vind de bediening zalig, de eenvoud. Zelfs de JX zonder PG200 vind ik stukken plezanter om te gaan editten dan enig andere virtueel analoge, hardware of software bak.

Wat ik merk op die bakken is dat de filters echter helemaal identiek reageren. Resonantie open en hop het geluid gaat de dieperik in. Het gaat nooit schreeuwen, en ook bij lage resonantie ik vind het ook zelden mooi om het zo te gebruiken.

Ik heb gemerkt in de weinige geluiden die ik nu al gehoord heb uit de korg familie dat die resonantie toch stukken anders reageert, filter is helemaal anders. De klank is minder wollig als een roland bak mét chorus, maar een stuk wolliger dan een roland bak zonder chorus. Wollig is't woord niet, helderder, maar tegelijk niet kil.

Kort MK1 filmpy

[ame="http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=3477033"]Video Soft Shoulder Studios - Korg Trident van Modesto Synth Society - MySpace Video@@AMEPARAM@@http://mediaservices.myspace.com/services/media/embed.aspx/m=3477033@@AMEPARAM@@mediaservices@@AMEPARAM@@myspace@@AMEPARAM@@services/media/embed@@AMEPARAM@@aspx/m@@AMEPARAM@@3477033

Inderdaad, de filters van de Korgjes gaan sneller over de zeik dan die van de Rolandjes... maar wel lekker. Vind trouwens de oudere slagschepen van Korg wel te dik klinken. Draai meestal wel wat weg in het laag, anders drukt de MonoPoly de kick van de 808 weg.

Dit is trouwens best wel zalig. Producer die dit inspeelt is Sirius Mo, en hij gebruikt denk ik echt wel vaak klanken van de trident op zijn producties... Ik volg hem al een hele tijd.

Ik vond de Strings en de Flanger wel aardig voor de rest was die zwaar :D
heb trouwens de MKI gehad.

bij de mk1 kunt ge uw opgeslagen parameters niet meer veranderen, buite de
detune ( schakelaar) & de cutoff finetune, zeer klote,
heb em hier nog steeds staan, maar 1 stem van de polysynth is dood. =(
de polysynth sectie klinkt DIK, net zoals de rest van de synth, maar is magertjes qua bediening, zeker de mk1( opgeslagen parameters un-editable)

ik denk dat ge beter af zijt met een polysix, helft van het gewicht, meer mogelijkheden.( trident heeft zelf geen lfo's, enkel cv inputs)

maar de trident is exotischer, de brass-sectie stelt als brass niks voor,
maar als bass dendert ie wel, kunt de gate laten loopen( 1 noot inhouden en dan kunde em langs cv de hele tijd opnieuw laten triggeren, zit cv filter cutoff op.
resonance volledig open = Selfoscillate,
zeer muziekale filters , maar in zelfoscillatie fluit ie echt te hard

en de strings , hmja 't zijn strings, plus paar leuke extras,filter,Bowing
goeie stringbak

laat maar es weten wa ge zoal specifiek wilt zien/horen, dan zal'k me daar eens mee bezig houden.

Goh alles aan die bak intrigeert me, maar dat is vooral omdat ik er zoweinig van vind. Of ik hem ooit koop, als ik hoor dat er zoveel via CV gaat...

Wat een enorme bak! Van 79 ofzo?

trident heeft zelf geen lfo's

Ook niet via het modulatie wiel....nou je knuppel/joystiek ding ?
Ik dacht dat lfo een wat naar vco's of filter kon via dat knuppeltje
Noemt MG en niet LFO bij ouwe korgjes korg

Mooi ding lijkt me ook, maar heb wel eens begrepen dat het eigenlijk meer een (oud) home-keyboard ding is dan een echte synth, mn qua mogelijkheden (eerder een Yamaha SK30 -heb ik zelf- dan een CS60). En dat heeft ook zijn invloed op prijzen, maar ja, je ziet ze niet veel. Volgens mij is 1300 dan ook veel te veel, daar koop je ook een Jupiter 6 met midi voor. Ik heb ze toch wel eens langs zien gaan voor prijzen tussen de 500 en 800 dacht ik. En een mono-poly kan ook nog voor 600-800 euro, ziet er mss minder uit, maar klinkt wsl nog wel beter.

Korg Trident.

"Vintage is it's middle name"..

Zoek je Tangerine Dream scapes? Trident!

Ik heb een Trident I en ik ben er net zo blij mee als mijn Jupiter 8 of Prophet5.

Waarom? nou gewoon omdat hij helemaal zijn eigen sounds maakt.

De flanger is COOL! De strings heerlijk ouwerwets / mysterieus. en de synth van de I vind ik LEUKER dan de polysix achtige synth in de II, niet beter of slechter, maar gewoon LEUK!

Als je de 3 klankbronnen combineert klinkt zo'n Trident helemaal luxe!

Ik bouw MIDI interfaces voor deze schatjes overigens! Zie youtube:

Als je dit soort spul NAAST ELKAAR wilt horen, bied ik mijn studio tegen dagdeel tarief aan.

Heel verhelderend!

Laatst gewijzigd:
Wel als ik alles zo bij elkaar hoor zal ik wss wel 'voldoende' hebben aan een polysix of monopoly. Het gaat er mij vooral om dat ik ooit es een analoge korg in huis wil, die ongeveer evenveel (zeker niet minder) mogelijkheden heeft dan mn jx3p en juno. Zelfs met dezelfde mogelijkheden, klinkt hij toch echt helemaal anders. Een enorme aanwinst.

De trident is zalig, maar jammer dat hij zo duur/groot is.

Back