Korg Trident informatie

Staat bij mij ook nog een monopoly op de verlanglijst. Ben overigens ook erg tevreden met mijn Yamaha SK30. Ook een bakbeest met strings, monosynth, orgel en polysynth, heerlijk mee te freaken en voor weinig te koop (200-300 moet nog steeds lukken, maar wordt ook weinig aangeboden). Kan em niet vergelijken met een trident, en is vast anders, maar wel lekker.

Er zijn 2 modellen ,, de laatste heeft een extra envlope voor de filter etc
Als je er eentje wil ga dan voor de IIde

Had begrepen dat de synthsectie een polysix is met 2 VCO's 8)

schynt ook dat de model 2 meer aansluimogelijkheden heeft,..
tsjek ff in t forum ik heb wat mooie pixies geppost

de trident moest zich fdenkik meten met arp quadra enso ...doe mij dan maar de quarda hehe
:kroon:

saaie man /ok synth

geen pixies whooooooooooooo shame on you
http://www.student.foi.hr/~rlogozar/mbsn1/AnalogSynthsKorgTrident.html

PIXIES
http://images.google.com/images?q=t...en-US&oe=utf8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

ALEEN AL VOOR DE WOODEN SIDES ZOUK M WILLEN

SMACKOES ZEI DATIE MAAR ZOON 4A500 WAARD WAS
EEN OPGEDIRKTE ORGAN VONDTIE T

oepz
zijn der een paar verkoch voor 600+zou voort model 1 ook ongeveer zoiets geven
en model 2 ...hmm iets meer !
blijft een speel synth geen cv gate s hier !!

trident 1 = logo rechts boven
trident 2 = logo links

back side pix
mark1 trident

http://farm4.static.flickr.com/3188/2920328156_e66e132efc_o.jpg

toch asjeeen you tubes luitert instant cs60/80 synth sounds ...
vangelis style

kdenk dat alle parts veel lijken op polysix

hier een midi 2 trident filmpiehttp://www.youtube.com/watch?v=xCbs0Cf0EzY&feature=related

jammer vooral dat ie een ton weegt

Waarom is dat zo nadelig ????
Zoiets sleur je toch niet hele dagen rond?

Daarin zegt hij dat de synth-sectie niet zo bruikbaar, magertjes is ????????? :stupid

Ik zou me toch een beetje schamen om zoiets te zeggen:o:

Liever schrijf ik

Polysix = Vet, mono/poly = Vetter, tridend = Vetst

Of zie ik dat verkeert ??????

Ja nogal, De Trident is best wel een suffe synthesizer...alles is net niet bij dat ding. Voor strings koop je beter een Korg Lambda die echt op alle stringfronten de Trident wegblaast, en voor de korg synth sound blaast een Poly six de trident synth sectie ook behoorlijk weg.

Het had zo een mooie synth kunnen zijn als de oscies in ieder geval een halfe noot detunable waren geweest, en chord memory, en een arpeggiator. En ipv van die brass synth sectie (die echt nergens op slaat) een mono synth sectie (met portamento). En een flanger...wie gebruikt er nou flangers de hele tijd op strings...dat had een phaser moeten zijn.

Hij ziet er wel heeeel erg gaaf uit dat wel. En leuk toen ze nog 250 euro waren maar nu gaan ze voor 800 euro ofzo? haha naja dat moeten de mensen zelf weten

:)

zalig

Ik denk dat het eerder een mono poly zal worden, als ik er eens eentje op de kop kan tikken ergens in de buurt... want zoiets laat je niet verzenden, en ik heb geen auto...

Ik wil toch echt eens iets uit de korg stal.
Heb momenteel een Juno 60 en een JX3P, beide roland spul. Ik hou van die machines, maar de fitler op de juno is massa's bruter dan de filter op de JX, en dat wil wel wat zeggen vind ik... echt rauw haal je daar niet uit.

jammer vooral dat ie een ton weegt =p

my uzi weighs a ton
:P
trident is egt een kankker die iets meer dan een polysix kost egt veel impressie maakt denkik ...
zekers voor de wat minder smerige muziek istie egt een juweeltje
zou graag der keertje 500 aan kapot slaan [asje terug leest ..smackos vont een over t paard getilt orgel ...tsja kan ] er waren der toen een paar verkocht voor iets meerdan 300+]

ik denk dat er niet veel vergelijkbare synth / combies string bakken zijn

ja de arp/ solina die nu te koop staat bv vanaf 950.- ??

en een arp quadra ...zie je nooooit [hier iig ]

en die bekendere organ/synth / string bakken van yamaha
zijn denkik ietsje minder strong sounding ...
ook
sk series
:biertje:

Ik vind de trident in zijn soort simpelweg top.
Niet SUF of andere kwalificaties die afbreuk doen.
Een losse Polysix + een losse stringbak + een losse polybrass synth en een analoge flanger kosten meer dan 800E als je dat los koopt.

Het gaat JUIST om de MIX van de 3 Trident klankbronnen.
Wie een trident ALLEEN aan zet voor zijn synth is gek, je MOET met een trident meestal alle generatoren gebruiken, en daar zit hem de magie van de trident.
Het samenvloeien van z'n 3 klankbronnen, en evt. zijn flanger maken hem echt wel een wreed ding met een ENORM 70's appeal.

Persoonlijk vind ik eerlijk gezegd de Polysix een beetje tegenvallen, zeker t.o.v. de Trident met 3 bronnen-mix.

Back