Otlen
Lid
Feedback welkom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuk! Klinkt als een Crumar Trilogy met een 808.
Nu we toch bezig zijn met verre planeten en dat soort werk:
YouTube- Spiral UFO Filmed,Norway, December 9,2009
Filmpje van afgelopen week.
Beter dan dat Tros-logo ;-)
... ik vind het gewoon een goed nummer !
.. lekkere beat lekkere sound.
.Thx!Klinkt lekker.
Heb totaal niet op dynamiek gelet, heb ik ook de ballen verstand van. Het enige dat ik doe is de totale mix door een aphex compressor halen (zou die juist de dynamiek niet weghalen?).maar ik meen toch te horen dat er goed is gelet op dynamiek (niet tot aan het plafond dichtgemetseld) en het klinkt als een geïntegreerd geheel.
Ik heb vroeger veel naar Klaus Schulze geluisterd.Het intro heeft wel iets nostalgisch, doet me denken aan wat oudere stijlen, iets in de richting van Pink Floyd, gaaf.
Ze krijgen wat reverb van een alesis midiverb, verder niets mee gedaan.Heb je nog iets speciaals gedaan met de drumgeluiden of vielen die zoals ze zijn ook al goed in de mix?
Goeie tip, zal ik proberen. Misschien ergens in het midden een break waarbij de rest wat rustiger wordt en dan die melodie er weer in.Zoals hij nu is vind ik het nummer ook hartstikke OK klinken hoor, maar stel dat je met alternatieve versies zou experimenteren, misschien zou er dan wat voor te zeggen zijn om de melodie nog eens ergens te laten terugkeren in het nummer.
Dat was idd wel de bedoeling maar ook dat vind ik een goede tip. Ik zal kijken of ik dat voor elkaar krijg, heb maar 2 handen en ik neem alles in 1 take op, geen sequence software, uitsluitend een MMT-8 voor dat wat midi heeft.Of dat ene loopje (met de noten g-c-es) mee te laten veranderen met de accoorden (bijvoorbeeld naar as-c-f)?
De baslijn (c) kun je toch zonder enig probleem hetzelfde laten met de accoorden die je nu gebruikt, de c blijft gewoon gehandhaafd.
Als dat loopje steeds dezelfde noten blijft gebruiken ondanks dat de accoorden veranderen, dan komt dat harmonisch nogal "inflexibel" over, ik dacht ook in het begin nog heel even aan een fout tijdens het werken met een midiprogramma (iets vergeten mee te editen met een verandering elders), maar daarvoor komt het te consequent voor. Zoals het nu is geeft het wel een zekere spanning, het lost zich pas op na een paar maten. Als dit artistiek ook de bedoeling was heb ik niks gezegd natuurlijk maar met die veranderingen zou hij het bij mij nog beter doen dan nu al het geval is.