Trackje

En hier een in betere kwaliteit, had met renderen van die video fx een te lage bitrate voor de audio.

Leuk! Klinkt als een Crumar Trilogy met een 808.
Nu we toch bezig zijn met verre planeten en dat soort werk:

Filmpje van afgelopen week.
Beter dan dat Tros-logo ;-)

Dat crumar geluid is trouwens een jd800 (die later gaat pompen) met een MKS-50 eroverheen die eerst door een analoge phaser gaat (EH small stone).

Klinkt lekker.
En met het UFO filmpje erbij kom je nog eens extra in de stemming :).

Over de mix kan ik weinig zeggen, daar heb ik zelf de ballen verstand van of er nooit veel moeite voor maar ik meen toch te horen dat er goed is gelet op dynamiek (niet tot aan het plafond dichtgemetseld) en het klinkt als een geïntegreerd geheel.
Het intro heeft wel iets nostalgisch, doet me denken aan wat oudere stijlen, iets in de richting van Pink Floyd, gaaf.
Heb je nog iets speciaals gedaan met de drumgeluiden of vielen die zoals ze zijn ook al goed in de mix?

Zoals hij nu is vind ik het nummer ook hartstikke OK klinken hoor, maar stel dat je met alternatieve versies zou experimenteren, misschien zou er dan wat voor te zeggen zijn om de melodie nog eens ergens te laten terugkeren in het nummer. Nadat de drum erbij is gekomen gebeurt er alleen maar wat op accoordengebied en wat variatie in de noten daarvan maar dat hoeft echt niet te verdwijnen als je er ook nog een melodie bij zou doen.

Of dat ene loopje (met de noten g-c-es) mee te laten veranderen met de accoorden (bijvoorbeeld naar as-c-f)?
De baslijn (c) kun je toch zonder enig probleem hetzelfde laten met de accoorden die je nu gebruikt, de c blijft gewoon gehandhaafd.
Als dat loopje steeds dezelfde noten blijft gebruiken ondanks dat de accoorden veranderen, dan komt dat harmonisch nogal "inflexibel" over, ik dacht ook in het begin nog heel even aan een fout tijdens het werken met een midiprogramma (iets vergeten mee te editen met een verandering elders), maar daarvoor komt het te consequent voor. Zoals het nu is geeft het wel een zekere spanning, het lost zich pas op na een paar maten. Als dit artistiek ook de bedoeling was heb ik niks gezegd natuurlijk maar met die veranderingen zou hij het bij mij nog beter doen dan nu al het geval is.

Kan er niet veel zinnigs over zeggen maar ik zit helemaal weg te spacen op de bank :mega:

Klinkt lekker.
Thx!

maar ik meen toch te horen dat er goed is gelet op dynamiek (niet tot aan het plafond dichtgemetseld) en het klinkt als een geïntegreerd geheel.
Heb totaal niet op dynamiek gelet, heb ik ook de ballen verstand van. Het enige dat ik doe is de totale mix door een aphex compressor halen (zou die juist de dynamiek niet weghalen?).

Het intro heeft wel iets nostalgisch, doet me denken aan wat oudere stijlen, iets in de richting van Pink Floyd, gaaf.
Ik heb vroeger veel naar Klaus Schulze geluisterd.

Heb je nog iets speciaals gedaan met de drumgeluiden of vielen die zoals ze zijn ook al goed in de mix?
Ze krijgen wat reverb van een alesis midiverb, verder niets mee gedaan.

Zoals hij nu is vind ik het nummer ook hartstikke OK klinken hoor, maar stel dat je met alternatieve versies zou experimenteren, misschien zou er dan wat voor te zeggen zijn om de melodie nog eens ergens te laten terugkeren in het nummer.
Goeie tip, zal ik proberen. Misschien ergens in het midden een break waarbij de rest wat rustiger wordt en dan die melodie er weer in.

Of dat ene loopje (met de noten g-c-es) mee te laten veranderen met de accoorden (bijvoorbeeld naar as-c-f)?
De baslijn (c) kun je toch zonder enig probleem hetzelfde laten met de accoorden die je nu gebruikt, de c blijft gewoon gehandhaafd.
Als dat loopje steeds dezelfde noten blijft gebruiken ondanks dat de accoorden veranderen, dan komt dat harmonisch nogal "inflexibel" over, ik dacht ook in het begin nog heel even aan een fout tijdens het werken met een midiprogramma (iets vergeten mee te editen met een verandering elders), maar daarvoor komt het te consequent voor. Zoals het nu is geeft het wel een zekere spanning, het lost zich pas op na een paar maten. Als dit artistiek ook de bedoeling was heb ik niks gezegd natuurlijk maar met die veranderingen zou hij het bij mij nog beter doen dan nu al het geval is.
Dat was idd wel de bedoeling maar ook dat vind ik een goede tip. Ik zal kijken of ik dat voor elkaar krijg, heb maar 2 handen en ik neem alles in 1 take op, geen sequence software, uitsluitend een MMT-8 voor dat wat midi heeft.

Back